هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 

                                                              


زیاد شدن دغدغه های زندگی امروزه موجب شده خیلی از مردم به دنبال راه های مختلف رسیدن به آرامش باشند....



کلاس های مختلف تمرکز و آرامش با نام های جدید طرفداران زیادی پیدا کرده است. این متدها روش هایی برای آمادگی قبل از خواب به منظور فرار از افکار پریشان وبی خوابی هم دارند.
منشأ آرامش یاد خدا و تکیه به منبع لایزال الهی است.خدا در قرآن می گوید که تنها با یاد خدا دل ها آرامش می یابد."...أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئنُّ الْقُلُوب"(28رعد)
تلاوت قرآن و یاد خدا در شب نیز برای آرامش تاثیر بسیار دارد. در روایت نیز توصیه به تلاوت قرآن و بویژه برخی از سور خاص شده است.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 28 تير 1392برچسب:امامزاده سید ابراهیم,آبنیه ,باخرز, :: 1:12 :: توسط : گل یاس




«وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مِن أَمرِهِ یُسراً»؛ و هر کس از خداوند پروا کند در کارش آسانی پدید آرد...

                                                           

همه انسان ها در طول زندگی خود به مشکلات کوچک و بزرگ فراوانی دچار می شوند که ممکن است برخی از آن ها افراد را دچار شکست های هولناکی کند. امّا افراد با ایمان و پرهیزکار، به سبب تقواپیشگی این مشکلات برایشان آسان می شود. خداوند متعال می فرماید: «وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مِن أَمرِهِ یُسراً»؛(سوره طلاق، آیه 4 ) و هر کس از خداوند پروا کند در کارش آسانی پدید آرد.
کلمه «مخرجاً» در آیه «وَمَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجاً»( سوره طلاق، آیه 2 ) نیز به همین معناست.
رازِ آسان شدن کارها برای انسان متقی هم از آن روست که او مطابق قانون های هستی که خداوند متعال آن را وضع کرده، حرکت می کند و هر کس که بر وفقِ سنّت ها و قانون های الهی حرکت کند، کارها برایش آسان می شود.
پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :هر كه به دنیا بى رغبت شود ، سختى ها بر او آسان مى گردند.
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:امامزاده سید ابراهیم,آبنیه,باخرز, :: 1:11 :: توسط : گل یاس


این ترفند به شما این امکان را می‌داد تا با ساخت یک پوشه و نامگذاری آن به عبارتی خاص، به‌تمامی بخش‌های تنظیماتی ویندوز دسترسی یابید. این ترفند در ویندوزهای ویستا و 7 و 8 تست شده است .

روش به‌کارگیری این ترفند به شرح زیر است:

توجه: استفاده از این ترفند در ویندوز ویستا 64 بیت مشکلاتی را به‌وجود آورده است، بنابراین توصیه می‌کنیم از به‌کارگیری آن در این نسخه از ویندوز خودداری کنید.

1ـ ابتدا در محلی روی هارد‌دیسک یک پوشه جدید ایجاد کنید (برای انجام این کار می‌توانید در بخشی خالی روی دسکتاپ کلیک راست کرده و از منوی New گزینه‌ folder را انتخاب کنید)

2ـ نام پوشه ایجاد شده را با انتخاب گزینه Rename به عبارت زیر تغییر دهید:

computerman.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

3ـ مشاهده می‌کنید که پس از تغییر نام، تصویر پوشه شما به شکل آیکون‌های کنترل‌پانل تغییر می‌کند و نام آن نیز به عبارت computerman تغییر یافته است. از این پس می‌توانید براحتی با 2 بار کلیک روی این آیکون، به تنظیمات بیش از 270 ابزار مختلف (در 46 گروه مختلف) دسترسی یابید.

بجای عبارت computerman هر نام دلخواهی را میتوانید استفاده کنید.


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:امامزاده سید ابراهیم,آبنیه,باخرز, :: 21:57 :: توسط : گل یاس


گلچینی از بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در مورد حضرت ولی‌عصر ارواحنا له‌الفداء

این، آینده‌ى قطعى شماست
ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى، با کمکهاى معنوى غیبى و با ادعیه‌ى زاکیه و هدایتهاى معنوى ولى‌الله‌الاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامى را برافراشته نماید. این، آینده‌ى قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند.
دیدار ایثارگران ۲۹/۰۵/۱۳۷۶

قبل از فرج، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست!
قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحت‌طلبى و عافیت نیست. ...قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاک امتحان مى‌شوند؛ در کوره‌هاى آزمایش وارد مى‌شوند و سربلند بیرون مى‌آیند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(ارواحنافداه) روزبه‌روز نزدیکتر مى‌شود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمه‌ى شعبان، روز عید بزرگ است.
دیدار با مردم قم ۳۰/۱۱/۱۳۷۰

حقیقت انتظار
انتظار، یعنى دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگى بشر. ممکن است کسانى آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید - که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطه‌ى مقابل آن چیزى است که دشمن مى‌خواهد به وجود بیاورد.
ما آن وقتى مى‌توانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. براى ظهور مهدى موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامى و حاکمیت قرآن و اسلام است. اولین قدم براى حاکمیت اسلام و براى نزدیک شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود (ارواحنافداه و عجّل‌اللَّه‌فرجه)، به‌وسیله‌ى ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است؛

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:امامزاده سید ابراهیم,آبنیه,باخرز, :: 23:19 :: توسط : گل یاس


بشین یک گوشه یک مقدار فکر کن ببین کی هستی؟ بگو من کی هستم؟ اصلا خودت را پیدا کن. بگرد در آشغال ها یک جواهر را پیدا کن. یک وقت یک جواهر قیمتی قاطی آشغال ها افتاده...

ملا محمدعلی مجتهد، معروف به مرحوم آیت‌الله احمد مجتهدی تهرانی از علمای بنام تهران بود که سال ۸۶ بدرود حیات گفت، اما سخنرانی‌ها و پندهای عرفانی و اخلاقی وی به یادگار مانده است و می‌توانیم هر چند به صورت مجازی هم که شده پای درس این استاد اخلاق تلمذ کنیم.



تفکر در اینکه بیهوده نیستی

حق تعالی در قرآن کریم می فرماید: «اولم یتفکروا فی انفسهم ما خلق الله السماوات والارض و ما بینهما إلّا بالحقّ»(۱)آیا در نزد خود تفکر نکردند که خدا ایجاد نکرده است آسمان ها و زمین و آنچه در ما بین آنهاست مگر به سبب امری که حق است و به لغو و هرزه نیافریده و می‌فرماید:« فاعتبروا یا اولی الابصار»(۲)، تأمّل کنید و از آنها عبرت بگیرید، ای بینندگان. و فرموده «الّذین یذکرون الله قیاما و قعودا و علی جنوبهم و یتفکرون فی خلق السماوات و الأرض»(۳) آنچنان کسانی که خدا را یاد می کنند ایستاده و نشسته و خوابیده و تفکر می کنند در خلقت آسمان ها و زمین.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:امامزاده سید ابراهیم,روستای آبنیه_باخرز, :: 23:17 :: توسط : گل یاس


ابوحمزه ثمالی رحمة الله می پرسد: فدایت شوم ، پس ما هلاک شدیم ! حضرت فرمود:هرگز ،همانا خداوند با نافله ها نماز مومنین را تمام می فرماید.

به گزارش فرهنگ نیوز ، مرحوم شیخ طوسی از ابوحمزه ثمالی رحمة الله نقل می کند :امام سجاد علیه السلام را دیدم که نماز می خواند. پس عبای آن حضرت افتاد . حضرت عبا را برنداشت تا از نماز غافل شد .از ایشان در مورد علت آن پرسیدم ، فرمود:وای بر تو آیا می دانی در حضور چه کسی بودم ؟ همانا از بنده قبول نمی شود نمازی ، مگر آن چه را در آن توجه قلب داشته است.

سپس ابوحمزه ثمالی رحمة الله می پرسد: فدایت شوم ، پس ما هلاک شدیم ! حضرت فرمود:

هرگز ،همانا خداوند با نافله ها نماز مومنین را تمام می فرماید.

التهذیب ، ج۲، ص۳۴۱
 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:امامزاده سید ابراهیم,آبینه, :: 23:15 :: توسط : گل یاس

دستور تعقيب نماز از حاج حسنعلي نخودكي                         

آيت الله شبيري زنجاني همراه با امام خميني با آيت الله نخودكي اصفهاني در بارگاه امام رضا (ع) برخورد مي كنند. امام خميني در مقابل شيخ نخودكي مي گويند كه قسم به صاحب اين بارگاه اگر شما علم كيميا داريد به ما هم بگوييد. ايشان گفتند كه اگر شما علم كيميا را ياد بگيريد تضمين مي دهيد كه از اين علم فقط در راه خدا استفاده كنيد؟
امام خميني مي گويد كه من چنين تضميني نمي دهم. ايشان مي گويند كه من علمي پر بركت تر از كيميا به شما ياد مي دهم.

ايشان مي فرمايند كه بعد از هر نماز واجب

يك مرتبه آيت الكرسي تا هوالعلي العظيم(يعني فقط آيه اول)،

تسبيحات حضرت زهرا،

سه مرتبه قرايت سوره مباركه توحيد،

سه مرتبه قرائت صلوات و

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:امام زاده سید ابراهیم,آبینه, :: 23:1 :: توسط : گل یاس


امام جعفر صادق علیه السلام در حدیثی گهربار یاد مرگ را موجب شکستن پرچم‌های هوس، خاموش کردن آتش حرص و کوچک جلوه دادن دنیا دانسته‌اند.

امام جعفر صادق عليه‏ السلام فرمودند :
ياد مرگ، خواهش‏‌هاى نفس را مى‌‏ميراند،
رويشگاه‌‏هاى غفلت را ريشه ‏كن مى‏‌كند،
دل را با وعده‌‏هاى خدا نيرو مى‏‌بخشد،                      
طبع را نازك مى‏‌سازد،
پرچم‌‏هاى هوس را درهم مى‏‌شكند،
آتش حرص را خاموش مى‌‏سازد
و دنيا را در نظر كوچك مى‏‌كند .


متن حدیث:

الإمامُ الصّادقُ عليه ‏السلام : ذِكرُ المَوتِ يُميتُ الشَّهَواتِ في النَّفسِ ، ويَقلَعُ مَنابِتَ الغَفلَةِ ، ويُقَوّي القلبَ بمَواعِدِ اللّه ، ويُرِقُّ الطَّبعَ ، ويَكسِرُ أعلامَ الهَوى ويُطفِئُ نارَ الحِرصِ ، ويُحَقِّرُ الدُّنيا


«بحار الأنوار، جلد۶۶، صفحه۱۳۳»

منبع: مشرق
 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 13 تير 1392برچسب:امام زاده سید ابراهیم,آبینه, :: 22:41 :: توسط : گل یاس

                                                 
علی عباس یاسین جوانی که تنها ۲۵ سال داشت در اوج برومندی و در حالی که ۲ کودک ۳ و ۵ ساله داشت، به ندای هل من ناصر و پاسداری از حرم حضرت زینب(س) لبیک گفت و در کنار حرم عمه سادات به شهادت رسید.

 در دنیایی که همه به نوعی در حال زمین‌گیر شدن و زمینی شدن هستند و به خانه‌ای و کاشانه‌ای و زن و فرزندی در نوع حلال خود و در نوع غیر حلال خود دلبسته و مشغول به هزاران بازی این چرخ گردون شده‌اند، هستند جوانمردانی از تبار علی (ع) که در وسط جاذبه‌‌های دنیوی و از کنار سواحل مدیترانه برخاسته‌اند و از زن و فرزند و همه خوشی‌های حلال و حرام دنیا عبور کرده‌اند.

علی عباس یاسین جوانی که تنها ۲۵ سال داشت در اوج زیبایی و برومندی و در حالی که ۲ کودک ۳ و ۵ ساله بنام‌های زهرا و محمد داشت، در قرن ۲۱ به ندای هل من ناصر و پاسداری از حرم حضرت زینب لبیک گفت.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:امام زاده سید ابراهیم,آبینه{آبنیه}, :: 15:56 :: توسط : گل یاس

بی گمان یکی از خصلت‌ها و فضیلت‌های انسانی تحمل و بردباری بر مشکلات و سختی‌هایی است که از هر سوی به انسان هجوم می‌آورد. 

                                                      

شکیبایی و صبر در آنچه که قرآن و روایات نسبت به آن دستور صبر داده‌اند، مسأله‌ای الهی، اخلاقی و انسانی است، و امری محبوب حق، و سزاوار اجر بزرگ و ثواب عظیم است.

صبر، عامل حفظ دین و نگاهبان انسان از بی میل شدن به حق و حقیقت، و عامل تقویت روح و روان، و حافظ انسان از افتادن در دام شیاطین جنی و انسی است.

امام صادق(ع) درباره این که چه کسی بر صبر، سرشته شده است؟ می‌فرمایند: "مؤمن، بر صبر در برابر سختی‌ها سرشته شده است۱".

امام جواد(ع) نیز با اشاره به کمترین فایده صبر در برابر مصیبت فرمودند: " صبر در برابر مصیبت، مصیبتی است برای کسی که از گرفتاری مصیبت دیده شاد می‏‌شود۲".

همچنین امام علی(ع) درباره اهمیت صبر فرمودند: " در برابر امور ناخوشایند خود را به صبر وادار؛ و چه نیکو خویی است، خود را به صبر واداشتن به خاطر حقّ۳".

رسول خدا(ص) نیز در خصوص نسبت صبر با ایمان دارد هنگامی که سؤال شد ایمان چیست فرمودند: "صبر۴".

امام صادق(ع) همچنین صبر را رأس ایمان توصیف می‌کنند۵".

منابع احادیث:

۱- مشکاة الأنوار: ۲۳ منتخب میزان الحکمة: ۳۱۲

۲- کشف الغمّه: ۳ / ۱۳۹ منتخب میزان الحکمة: ۳۱۲

۳- نهج البلاغة: الکتاب ۳۱ منتخب میزان الحکمة: ۳۱۴

۴- مسکّن الفؤاد: ۴۷ منتخب میزان الحکمة: ۳۱۲

۵- الکافی: ۲ / ۸۷ / ۱ منتخب میزان الحکمة: ۳۱۲
منبع: ایسنا
 


ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 12 تير 1392برچسب:زیارتگاه سید ابراهیم_آبینه, :: 15:50 :: توسط : گل یاس
درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 212
بازدید هفته : 229
بازدید ماه : 226
بازدید کل : 28185
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content