اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى ابآئِهِ، فى حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره مندش سازى زمانى دراز
ترک معصیت، حاصل نمی شود به طوری که ملکه شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا. دیگر توضیح نخواهید و آن که عرض شد، ضبط نمایید و در قلب ثبت کنید.
از آیت الله العظمی بهجت(ره) علت اینکه چرا انسان در راه ترک گناه عاجز و درمانده می شود و از ایشان راهکار خواسته شد.
ایشان در جواب این پرسش فرمودند: « ترک معصیت، حاصل نمی شود به طوری که ملکه شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت " و لا أقول سبحان الله و الحمد لله، لکنه ذکر الله عند حلاله و حرامه » ...
دیگر توضیح نخواهید و آن که عرض شد، ضبط نمایید و در قلب ثبت کنید، خودش توضیح خود را می دهد.
اگر بگویید چرا خودت عامل نیستی؟! می گویم:«اگر بنا بود که باید بگوییم ما عاملیم به هر چه عالمیم، شاید حاضر به این حضور و بیان نمی شدیم»؛ لکن دستور، بذل نعمت است، شاید به مقصود برساند؛ « ما أخذ الله علی العباد أن یتعلّموا حتی أخذ علی العلماء أن یعلّموا»
منبع: ابنا
"نماز" اولين چيزي است كه در روز قیامت از بنده حساب مي شود، که اگر پذيرفته شود بقيه اعمال نیز پذيرفته خواهد شد و اگر پذیرفته نشود دیگر اعمال انسان هم پذیرفته نمی شود.
به گزارش فرهنگ نیوز ، در قيامت اولين چيزي كه از بنده سوال مي شود نماز است، پس اگر آن را تمام انجام داده باشد كه هيچ، و گرنه در آتش انداخته می شود. پيامبر بزرگوار اسلام(صلی الله علیه واله) می فرماید: به راستي كه محبوب ترين اعمال در نزد خدا، نماز و نيكي و جهاد است.
در قيامت وقتي از تارك الصلاه مي پرسند كه چه شما را در جهنم درآورد؟ در جواب گويند؛ ما از نماز گزاران نبوديم. خداوند در آيه ۵ سوره ماعون مي فرمايد: پس واي بر نمازگزاران، آنان كه از نماز خود به واسطه سبك شمردن و بي اعتنايي بي خبرند. از پيامبر اكرم(صلی الله علیه واله) روايت شده که فرمود: فرقي ميان مسلمان و كافر نيست جز اينكه نماز را عمدا ترك مي كند يا درآن سهل انگاري مي نمايد، پس نمي خواند آن را. ظر نمي كند و او را پاكيزه نمي فرمايد، و براي اوست عذاب دردناك. خداوند فرشته اي مامور كند كه در حالي كه خلائق به سويش مي نگرند، او را به صورت بر زمين بكشاند.
سردرد می تواند علل مختلفی داشته باشد اما مهمترین دلیل آن شیوه زندگی است که با رعایت نکاتی ساده می توان از آن جلوگیری کرد. توصیه های امام رضا (ع) در این زمینه جالب است.
امام رضا (ع) برای پیشگیری از ابتلا به سردرد راههای مختلفی را ارائه کرده اند. یکی از آنها مصرف گیاه کاسنی است. در این زمینه امام رضا (ع) می فرماید: کاسنی شفای هزار درد است و در آدمی دردی نیست جز اینکه کاسنی همه آن را از ریشه از بین می برد. روزی امام علیه السلام برای یکی از خدمتکارانش که مبتلا به تب و سردرد شد کاسنی خواست فرمود آن را آرد کنید سپس آن را روی آتش گذاشت و روغنی به آن اضافه کرد و ضمادی درست کرد و بعد آن را بر سرش گذاشت و بعد فرمود این یعنی (کاسنی و روغن بنفشه )تب را از بین می برد . برای سردرد مفید است و آن را از بین می برد.
امام رضا علیه السلام همچنین برای رهایی از سردرد فرمودند : ماهی تازه را فراموش نکنید. هر کس از درد شقیقه و شکم درد می ترسد نباید در زمستان و تابستان خوردن ماهی تازه را به تاخیر اندازد.
در طول ماه مبارک رمضان، اینکه از چه مواد غذایی به هنگام سحر و یا قبل از سپیده دم استفاده می کنیم، فوق العاده مهم می باشد .ما در اینجا مواد غذایی را که باید از خوردن آنها اجتناب کنید و یا اینکه باید آنها را بیشتر مصرف کنید را برایتان آورده ایم.
خرما میوه ای کوچک است که حاوی قند، فیبر و مواد مغذی بوده و به علت انرژی زیادی که دارد مصرف آن به هنگام سحر بسیار توصیه شده است. حضرت محمد ( ص ) نیز فرموده اند : خرما بهترین بهترین ماده ی غذایی به هنگام سحر می باشد.
زیاد شدن دغدغه های زندگی امروزه موجب شده خیلی از مردم به دنبال راه های مختلف رسیدن به آرامش باشند....
کلاس های مختلف تمرکز و آرامش با نام های جدید طرفداران زیادی پیدا کرده است. این متدها روش هایی برای آمادگی قبل از خواب به منظور فرار از افکار پریشان وبی خوابی هم دارند. منشأ آرامش یاد خدا و تکیه به منبع لایزال الهی است.خدا در قرآن می گوید که تنها با یاد خدا دل ها آرامش می یابد."...أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئنُّ الْقُلُوب"(28رعد) تلاوت قرآن و یاد خدا در شب نیز برای آرامش تاثیر بسیار دارد. در روایت نیز توصیه به تلاوت قرآن و بویژه برخی از سور خاص شده است.
«وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مِن أَمرِهِ یُسراً»؛ و هر کس از خداوند پروا کند در کارش آسانی پدید آرد...
همه انسان ها در طول زندگی خود به مشکلات کوچک و بزرگ فراوانی دچار می شوند که ممکن است برخی از آن ها افراد را دچار شکست های هولناکی کند. امّا افراد با ایمان و پرهیزکار، به سبب تقواپیشگی این مشکلات برایشان آسان می شود. خداوند متعال می فرماید: «وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مِن أَمرِهِ یُسراً»؛(سوره طلاق، آیه 4 ) و هر کس از خداوند پروا کند در کارش آسانی پدید آرد. کلمه «مخرجاً» در آیه «وَمَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجاً»( سوره طلاق، آیه 2 ) نیز به همین معناست. رازِ آسان شدن کارها برای انسان متقی هم از آن روست که او مطابق قانون های هستی که خداوند متعال آن را وضع کرده، حرکت می کند و هر کس که بر وفقِ سنّت ها و قانون های الهی حرکت کند، کارها برایش آسان می شود. پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :هر كه به دنیا بى رغبت شود ، سختى ها بر او آسان مى گردند.
«وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مِن أَمرِهِ یُسراً»؛ و هر کس از خداوند پروا کند در کارش آسانی پدید آرد...
همه انسان ها در طول زندگی خود به مشکلات کوچک و بزرگ فراوانی دچار می شوند که ممکن است برخی از آن ها افراد را دچار شکست های هولناکی کند. امّا افراد با ایمان و پرهیزکار، به سبب تقواپیشگی این مشکلات برایشان آسان می شود. خداوند متعال می فرماید: «وَ مَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مِن أَمرِهِ یُسراً»؛(سوره طلاق، آیه 4 ) و هر کس از خداوند پروا کند در کارش آسانی پدید آرد. کلمه «مخرجاً» در آیه «وَمَن یَتَّقِ اللهَ یَجعَل لَهُ مَخرَجاً»( سوره طلاق، آیه 2 ) نیز به همین معناست. رازِ آسان شدن کارها برای انسان متقی هم از آن روست که او مطابق قانون های هستی که خداوند متعال آن را وضع کرده، حرکت می کند و هر کس که بر وفقِ سنّت ها و قانون های الهی حرکت کند، کارها برایش آسان می شود. پیامبر خدا صلى الله علیه و آله :هر كه به دنیا بى رغبت شود ، سختى ها بر او آسان مى گردند. بركات تقوا؛ نجات از مشكلات و آسان شدن كارها در حدیثی از ابوذر غفاری نقل شده كه پیامبر فرمود: «من آیه ای را می دانم كه اگر مردم به آن چنگ زنند، آنها را كفایت می كند و آن این آیه است: كسی كه تقوا پیشه كند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می كند و...» در حدیث دیگری از پیامبر(صلی الله علیه وآله) مفهوم نجات در حدیث فوق را نجات از شبهه های دنیوی، سختی های مرگ و روز قیامت معرفی كرده اند. جمعی از مفسران گفته اند كه .....
امام على عليهالسلام: اَلبَرَكَةُ فى مالِ مَن آتَى الزَّكاةَ وَ واسَى المُؤمِنينَ وَ وَصَلَ القرَبينَ؛ بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نمايد. (تحف العقول، ص 172)
2- زکات رفاه
امام على عليهالسلام: زَكوةُ اليَسارِ بِرُّ الجيرانِ وَ صِلَةُ الرحامِ؛ زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است. (غررالحكم، ح 5453)
------------------------------------------------
3- زکات عقل
امام على عليهالسلام: زكوةُ العَقلِ احتِمالُ الجُهّالِ؛ زكات عقل تحمّل نادانان است. (التوحيد، ص 127) ------------------------------------------------
سرویس تماس بان همراه اول، شما را از تماسهایی که در زمان خاموش بودن گوشی همراهتان یا در دسترس نبودن خطتان با شما گرفته شده است، آگاه میکند. اگر به علت خاموش بودن گوشی یا در دسترسنبودن، تماسهایی که با شما گرفته شده را دریافت نکردید، هنگامی که شما دوباره به شبکه متصل شدید، تماس بان همراه اول، به وسیلهی یک پیامک، شما را از شمارهتلفنها و زمان این تماسها آگاه می:کند. فعالسازی این سرویس رایگان است و شما برای فعالسازی آن باید 1 (لاتین) را به شماره ۹۹۱۴ پیامک بزنید. همچنین، برای غیرفعالسازی عدد 5، برای اطلاع از وضعیت سرویس عدد 0 و برای دریافت راهنما، پیامکی خالی به همان شماره ۹۹۱۴ ارسال میکنید.
نکاتی درباره تماس بان همراه اول این سرویس برای مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است. اگر در حین زمانی که گوشی شما خاموش یا در دسترس نبوده، یک نفر برای چند بار با شما تماس بگیرد، شما تعداد تماسهای او و ساعت و تاریخ آخرین تماس او را به همراه شماره تلفنش، در قالب یک پیامک دریافت خواهید کرد. امیدواریم این سرویس برایتان مفید باشد و دیگر تماسی را از دست ندهید
با اینکه اذکار وارد شده در منابع اسلامی از آن جهت كه ذكر خداوند متعال هستند داراى فضیلت مى باشند و موجب پاکی دل و جلای روح می شوند اما بعضی از آنها بر بعضی دیگر برتری داده شده اند.
در این میان تاكید شیعه بر افضل بودن تسبیح حضرت فاطمه علیهاالسلام دلیل دیگرى دارد و آن این است كه این تسبیح منسوب به دختر گرامى پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله یعنى حضرت فاطمه علیهاالسلام مى باشد و آن حضرت تا آخرین لحظات حیات بر انجام آن مداومت داشته و در هیچ حال آن را ترك نمى كرده است.
در این نوشتار به برخی از اسرار و برکات این ذکر ملکوتی خواهیم پرداخت. تسبیح بانو چیست امام على علیه السلام فرمود: او (فاطمه علیهاالسلام) با وجود اینكه از محبوبترین اشخاص در نزد رسول خدا صلى الله علیه و آله بود ولى خدمتكارى نداشت و خود كارهاى منزل را انجام مى داد، او با مشك آب مى آورد تا آنجا كه اثر بند آن در شانه و سینه او باقى مانده بود و آنقدر خانه را جارو كرد كه غبار، تمام لباسهایش را در بر گرفته بود، و آنقدر در زیر دیگ غذا آتش افروخته بود كه لباسهایش رنگ عوض كرده و بوى دود مى داد؛ هنگامى كه سختى هاى او بیشتر شد، به او گفتم: چرا نزد پیامبر صلى الله علیه و آله نمى روى و از او كنیزى نمى خواهى تا در كارهاى خانه به تو كمك كند؟ فاطمه به نزد رسول خدا صلى الله علیه و آله رفت تا در این باره با وى سخن بگوید، ولى از آن جهت كه اشخاصى نزد پیامبر بودند، چیزى نگفته به خانه بازگشت .
هنگامی که به انسان زیان رسد، ما را در حالی که به پهلو خوابیده یا نشسته یا ایستاده است میخواند اما هنگامی که ناراحتی را از او برطرف ساختیم، چنان میرود که گویی هرگز ما رابرای حل مشکلی که به او رسیده بود نخوانده است.
گلچینی از بیانات آیتالله خامنهای در مورد حضرت ولیعصر ارواحنا لهالفداء
این، آیندهى قطعى شماست ملت ایران به فضل پروردگار، با هدایت الهى، با کمکهاى معنوى غیبى و با ادعیهى زاکیه و هدایتهاى معنوى ولىاللهالاعظم ارواحنافداه خواهد توانست تمدن اسلامى را بار دیگر در عالم سربلند کند و کاخ با عظمت تمدن اسلامى را برافراشته نماید. این، آیندهى قطعى شماست. جوانان، خودشان را براى این حرکت عظیم آماده کنند. نیروهاى مؤمن و مخلص، این را هدف قرار دهند. دیدار ایثارگران ۲۹/۰۵/۱۳۷۶
قبل از فرج، آسایش و راحتطلبى و عافیت نیست! قبل از دوران مهدى موعود، آسایش و راحتطلبى و عافیت نیست. ...قبل از ظهور مهدى موعود، در میدانهاى مجاهدت، انسانهاى پاک امتحان مىشوند؛ در کورههاى آزمایش وارد مىشوند و سربلند بیرون مىآیند و جهان به دوران آرمانى و هدفىِ مهدى موعود(ارواحنافداه) روزبهروز نزدیکتر مىشود؛ این، آن امید بزرگ است؛ لذا روز نیمهى شعبان، روز عید بزرگ است. دیدار با مردم قم ۳۰/۱۱/۱۳۷۰
حقیقت انتظار انتظار، یعنى دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگى بشر. ممکن است کسانى آن دوران را نبینند و نتوانند درک کنند - فاصله هست - اما بلاشک آن دوران وجود دارد؛ لذا تبریک این عید - که عید امید و عید انتظار فرج و گشایش است - درست نقطهى مقابل آن چیزى است که دشمن مىخواهد به وجود بیاورد. ما آن وقتى مىتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. براى ظهور مهدى موعود(ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامى و حاکمیت قرآن و اسلام است. اولین قدم براى حاکمیت اسلام و براى نزدیک شدن ملتهاى مسلمان به عهد ظهور مهدى موعود (ارواحنافداه و عجّلاللَّهفرجه)، بهوسیلهى ملت ایران برداشته شده است؛ و آن، ایجاد حاکمیت قرآن است؛
بشین یک گوشه یک مقدار فکر کن ببین کی هستی؟ بگو من کی هستم؟ اصلا خودت را پیدا کن. بگرد در آشغال ها یک جواهر را پیدا کن. یک وقت یک جواهر قیمتی قاطی آشغال ها افتاده...
ملا محمدعلی مجتهد، معروف به مرحوم آیتالله احمد مجتهدی تهرانی از علمای بنام تهران بود که سال ۸۶ بدرود حیات گفت، اما سخنرانیها و پندهای عرفانی و اخلاقی وی به یادگار مانده است و میتوانیم هر چند به صورت مجازی هم که شده پای درس این استاد اخلاق تلمذ کنیم.
تفکر در اینکه بیهوده نیستی
حق تعالی در قرآن کریم می فرماید: «اولم یتفکروا فی انفسهم ما خلق الله السماوات والارض و ما بینهما إلّا بالحقّ»(۱)آیا در نزد خود تفکر نکردند که خدا ایجاد نکرده است آسمان ها و زمین و آنچه در ما بین آنهاست مگر به سبب امری که حق است و به لغو و هرزه نیافریده و میفرماید:« فاعتبروا یا اولی الابصار»(۲)، تأمّل کنید و از آنها عبرت بگیرید، ای بینندگان. و فرموده «الّذین یذکرون الله قیاما و قعودا و علی جنوبهم و یتفکرون فی خلق السماوات و الأرض»(۳) آنچنان کسانی که خدا را یاد می کنند ایستاده و نشسته و خوابیده و تفکر می کنند در خلقت آسمان ها و زمین.
ابوحمزه ثمالی رحمة الله می پرسد: فدایت شوم ، پس ما هلاک شدیم ! حضرت فرمود:هرگز ،همانا خداوند با نافله ها نماز مومنین را تمام می فرماید.
به گزارش فرهنگ نیوز ، مرحوم شیخ طوسی از ابوحمزه ثمالی رحمة الله نقل می کند :امام سجاد علیه السلام را دیدم که نماز می خواند. پس عبای آن حضرت افتاد . حضرت عبا را برنداشت تا از نماز غافل شد .از ایشان در مورد علت آن پرسیدم ، فرمود:وای بر تو آیا می دانی در حضور چه کسی بودم ؟ همانا از بنده قبول نمی شود نمازی ، مگر آن چه را در آن توجه قلب داشته است.
سپس ابوحمزه ثمالی رحمة الله می پرسد: فدایت شوم ، پس ما هلاک شدیم ! حضرت فرمود:
هرگز ،همانا خداوند با نافله ها نماز مومنین را تمام می فرماید.
آيت الله شبيري زنجاني همراه با امام خميني با آيت الله نخودكي اصفهاني در بارگاه امام رضا (ع) برخورد مي كنند. امام خميني در مقابل شيخ نخودكي مي گويند كه قسم به صاحب اين بارگاه اگر شما علم كيميا داريد به ما هم بگوييد. ايشان گفتند كه اگر شما علم كيميا را ياد بگيريد تضمين مي دهيد كه از اين علم فقط در راه خدا استفاده كنيد؟
امام خميني مي گويد كه من چنين تضميني نمي دهم. ايشان مي گويند كه من علمي پر بركت تر از كيميا به شما ياد مي دهم.
ايشان مي فرمايند كه بعد از هر نماز واجب
يك مرتبه آيت الكرسي تا هوالعلي العظيم(يعني فقط آيه اول)،
بی گمان یکی از خصلتها و فضیلتهای انسانی تحمل و بردباری بر مشکلات و سختیهایی است که از هر سوی به انسان هجوم میآورد.
شکیبایی و صبر در آنچه که قرآن و روایات نسبت به آن دستور صبر دادهاند، مسألهای الهی، اخلاقی و انسانی است، و امری محبوب حق، و سزاوار اجر بزرگ و ثواب عظیم است.
صبر، عامل حفظ دین و نگاهبان انسان از بی میل شدن به حق و حقیقت، و عامل تقویت روح و روان، و حافظ انسان از افتادن در دام شیاطین جنی و انسی است.
امام صادق(ع) درباره این که چه کسی بر صبر، سرشته شده است؟ میفرمایند: "مؤمن، بر صبر در برابر سختیها سرشته شده است۱".
امام جواد(ع) نیز با اشاره به کمترین فایده صبر در برابر مصیبت فرمودند: " صبر در برابر مصیبت، مصیبتی است برای کسی که از گرفتاری مصیبت دیده شاد میشود۲".
همچنین امام علی(ع) درباره اهمیت صبر فرمودند: " در برابر امور ناخوشایند خود را به صبر وادار؛ و چه نیکو خویی است، خود را به صبر واداشتن به خاطر حقّ۳".
رسول خدا(ص) نیز در خصوص نسبت صبر با ایمان دارد هنگامی که سؤال شد ایمان چیست فرمودند: "صبر۴".
امام صادق(ع) همچنین صبر را رأس ایمان توصیف میکنند۵".
منابع احادیث:
۱- مشکاة الأنوار: ۲۳ منتخب میزان الحکمة: ۳۱۲
۲- کشف الغمّه: ۳ / ۱۳۹ منتخب میزان الحکمة: ۳۱۲
۳- نهج البلاغة: الکتاب ۳۱ منتخب میزان الحکمة: ۳۱۴
۴- مسکّن الفؤاد: ۴۷ منتخب میزان الحکمة: ۳۱۲
۵- الکافی: ۲ / ۸۷ / ۱ منتخب میزان الحکمة: ۳۱۲
منبع: ایسنا
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وال محمد واخر تابع له علی ذلک
این اقدام تکفیری باعث حزن و اندوه مسلمانان و مخصوصاً شیعیان گردیده است که تعدادی از افراد از خدا بیخبر و منحرف بازيچه ي دست صهیونیستها شده و میخواهند جنگ شیعه و سنی در منطقه راه بیاندازند و وظیفه ما در این دوران بسیار سنگین و حساس اين میباشد كه با خویشتنداری و سعه صدر توطئه صهیونیستها را خنثی کنیم . آنها با کشتار و جنایت در میانمار ، پاکستان ، عراق ، لبنان ، سوریه میخواهند هم جنگ شیعه و سنی راه بیاندازند و هم قضیه فلسطین و قدس را یکسره کنند . که با هوشیاری علمای اسلام و مسلمانان جهان موفق نخواهند شد .
وای اگر خامنه ای اذن جهادم دهد....تیر خلاص بر پیکر خویش زدند.با اشکهایمان بغض خویش فرو خورده و گوش به اذن ولی هستیم.
پس از نبش قبر حجر بن عدی صحابی پیامبر (ص) توسط جبهه تروریستی النصره، صدها وهابی تکفیری مرقد جعفر طیار را در اردن به آتش کشیدند.
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر ؛ پس از هتک حرمت به مرقد "حجر بن عدی" و نبش قبر این صحابه پیامبر در حومه دمشق، این بار صدها تکفیری افراطی مرقد "جعفر طیار" را در شهر "کرک" واقع در جنوب اردن به آتش کشیدند.
رسانه ها گزارش دادند که دولت اردن در قبال این جنایت سکوت اختیار کرده و رسانه های این کشور نیز این خبر را پخش نکرده اند.
این در حالی است که خشم جهان اسلام در نتیجه تجاوزات هدفمند وهابیون تکفیری به مقدسات اسلامی افزایش یافته است.
خاطر نشان می شود سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله ضمن هشدار در خصوص اقدامات تروریستهای تکفیری برای نبش قبر صحابه پیامبر و اهل بیت، اعلام کرده بود که از مرقد حضرت زینب دفاع خواهد کرد تا سایه فتنه تکفیریها را از آن دور کند.
سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله ضمن هشدار در خصوص اقدامات تروریستهای تکفیری برای نبش قبر صحابه پیامبر و اهل بیت، اعلام کرده بود که از مرقد حضرت زینب دفاع خواهد کرد تا سایه فتنه تکفیریها را از آن دور کند
تروریستها با انتشار عکسهای این جنایت شنیع در صفحات اجتماعی خود به اقدام خود افتخار کرده و تهدید به تداوم این هتک حرمتها به سایر اماکن متبرکه اسلامی از جمله حرم مطهر حضرت زینب(س) کردند.
منبع:tebyan.net
ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 15 ارديبهشت 1392برچسب:,
ببین فرزندان خمینی و ایرانی ها الآن چه حالی دارند وقتی می بینند که چه بلایی بر سر قبور روافض(شیعیان) آورده ایم اما نمی دانند که بزودی همین کار را با بقیه قبور آنان هم خواهیم کرد و بزودی سراغ قبر سیده زینب و رقیه هم می رویم و پیکر آنان را هم از خاک بیرون می کشیم و سرهای بت های آنان را خرد می کنیم و از بین می بریم.
همزمان با اعلام تعطیلی حوزه های علمیه جهان شیعه در اعتراض به هتک حرمت به مزار "حجر بن عدی"، یکی از عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" با انتشار تصاویر جدیدی از این اقدام وقیحانه، تهدید کرد که بزودی مشابه همین کار را با مزار حضرت زینب(ع) و حضرت رقیه(ع) نیز انجام خواهند داد.
تصاویر زیر از صفحه فیسبوک یکی از عناصر وهابی گروهک تروریستی موسوم به "ارتش آزاد سوریه" گرفته شده که طی روزهای اخیر، اقدام به نبش قبر صحابی جلیل القدر پیامبر(ص) و امیرالمۆمنین علی(ع) و حسنین(ع)، "حُجر بن عَدی الکِندی" کردند.
تروریستهای جبهه النصره مسئولیت نبش قبر آرامگاه «حجر بن عدی» صحابه امام علی(ع) را برعهده گرفتند.
گروه تروریستی النصره وابسته به سازمان القاعده با صدور بیانیهای در فیس بوک مسئولیت حمله به آرامگاه «حجر بن عدی» را برعهده گرفت.
تروریست ها در این بیانیه مدعی شدند که پیکر حجر بن عدی را جای دیگر بر اساس اصول شرعی خاک کردهاند چراکه پیش از این، ایشان بر خلاف اصول شریعت دفن شده بود.
روز گذشته تروریستها، قبر «حجر بن عدی» صحابی حضرت علی علیه السلام را نبش کرده و پیکر وی را که هنوز سالم مانده را ربودند.
حجر بن عدی در سال 51 به همراه پسرش و تعدادی دیگر از صحابه توسط معاویه بن ابی سفیان به شهادت رسید.وی از یاران امام علی(ع) و فرمانده سپاه ایشان در جنگ نهروان علیه خوارج بود.
علمای مذاهب مختلف روز گذشته اقدام گروههای تروریستی در این کشور در نبش قبر حجر بن عدی را محکوم کردند.
در سوره ابراهيم فرمود: «إِنْ تَكْفُرُوا أَنْتُمْ وَ مَنْ فِي
الْأَرْضِ جَمِيعاً فَإِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ حَمِيدٌ» ؛ ابراهيم (14)، آيه 8. اگر
همه مردم روى زمين كافر بشوند نقصى بر خدا وارد نيست و كمبودى براى خدا ايجاد
نمىشود.
بعضىها كارى را انجام مىدهند براى اين كه سودى ببرند، مثلاً كسى
خانهاى را مىسازد كه در آن سكونت كند يا خانهاى مىسازد كه بفروشد و از آن سود
ببرد. غرض از خانهسازى در اينجا، سود بردن صاحب خانه است. گاه هدف از ساختن اين
بنا سود بردن نيست، جود كردن است، مثل كسى كه وضع مالىاش از راه حلال درست است،
مسكن دارد و در عين حال براى دانشجويان خوابگاه مىسازد. او سودى نمىبرد ولى جود
مىكند، اگر اين كار را نكند ناقص است، سخاوت ندارد، چون مىخواهد به جود و سخا كه
يك كمال است برسد خوابگاه مىسازد.
پس بعضىها ناقصند، كار انجام مىدهند تا سود
ببرند، بعضىها ناقصند كارى انجام مىدهند تا جود كنند.
جوانی خدمت امام حسین علیه السلام رسید و گفت، من مردی گناهکارم و نمیتوانم خود را در انجام گناهان باز دارم، مرا نصیحتی فرما.
قال الامام الحسین علیه السلام:
«افعل خمسة اشیاء و اذنب ما شئت، فاول ذلک: لا تاکل رزق الله و اذنب ما شئت، و الثانی: اخرج من ولایة الله و اذنب ما شئت، و الثالث: اطلب موضعا لا یراک الله و اذنب ما شئت، و الرابع: اذا جاء ملک الموت لیقبض روحک فادفعه عن نفسک و اذنب ما شئت، و الخامس: اذا ادخلک مالک فی النار فلا تدخل فی النار و اذنب ما شئت.» (1)
امام حسین علیه السلام فرمود:
«پنج کار را انجام بده و آنگاه هر چه میخواهی گناه کن.
اول: روزی خدا را مخور و هر چه میخواهی گناه کن.
دوم: از حکومتخدا بیرون برو و هر چه میخواهی گناه کن.
سوم: جایی را انتخاب کن تا خداوند تو را نبیند و هر چه میخواهی گناه کن.
چهارم: وقتی عزرائیل برای گرفتن جان تو آمد او را از خود بران و هر چه میخواهی گناه کن.
پنجم: زمانی که مالک دوزخ تو را به سوی آتش میبرد در آتش وارد مشو و هر چه میخواهی گناه کن.»
جوان اندکی فکر کرد و شرمنده شد و در برابر واقعیتهای طرح شده چارهای جز توبه نداشت.
ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 27 فروردين 1392برچسب:,
خدایا تو را دوست دارم ! می خواهم تو را بیشتر و بیشتر دوست داشته باشم ! می خواهم تو را تا سرحد سرمستی و شوریدگی دوست بدارم . عشق و ایمانی ناب - درخور درگاه نیلوفرینت - بمن عطا کن .
خدایا قلبم تشنه نور و عشق توست !هر روز در افکار و آرزوهایم به سوی من بیا ! در رویاهایم ؛ در خنده نشسته بر لبانم و در اشک چشمانم به سوی من بیا ! در عبادت و کارم ؛ در زندگی و مرگم به سوی من بیا . تو با من باش با رحمت وعشقت .
خدایا ذهنم پریشان است قلبم بی قرار است و افکارم شوریده اند و درمانده ام . پس رشته زندگیم را به دستهای امن تو می سپارم آنگاه طوفان می خوابد و آرامش تو حکمفرما می شود .
خدایا نوای سحرانگیز تورا شنیدهام همهچیز را رها می کنم و به سوی تو می آیم . هر چه را که دارم و هستم به تو تسلیم می کنم . مرا به درگاهت بپذیر و نگذار که از تو دور باشم .
خدایا آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی توانم تغییر دهم . شهامتی که تغییر دهم آنچه را که می توانم و دانشی که تفاوت این دو را بدانم !
خدایا
اگر با من باشی یا نه بگذار بهتر بگویم : با تو باشم
چه کسی میتواند علیه من باشد ؟
چگونه ممکن است دشواریها به سراغم بیایند و از میان برداشته نشوند ؟
هیچ مشکلی ، هیچ مانعی ، و هیچ گره ای نیست
که من و تو با هم
نتوانیم آن را از میان برداریم ...
تنهایم مگذار ...
ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:فقط خدا,
وقتی به تو میاندیشم، از دستهای تهی خویش شرمسار میشوم و بغضی که هر از گاهی میهمان گلوی خشک و گرفتهام است، آرامآرام میشکند و بر پهنای صورت گنهکارم میلغزد و جاری میشود. یک دنیا قافله اشک و آه و ماتم! پس با همین شبنمهای دل گرفته وضوی عاشقی میکنم و به نام یگانه عالم و به یاد تو که نگین آفرینش تمام بانوان عالمی، مینگارم باشد که قبول آید و در نظر افتد و زیر لب با خود زمزمه میکنم که:
وضو گرفت دلم تا دوباره قصه بگوید فقط غزل بسراید به نذر حضرت زهرا(س)
پس ای بانو! با کدام واژه به استقبال تو آمد آن همه صبوری. تو که
مىگويند فاطمه را شبانه دفن کردهاند، خوب اين به خاطر وصيت حضرت فاطمه به اسماء بنت عميس خانم حضرت ابوبکر بود که نمىخواست اندازه جسدش را نامحرم ببيند. نقد و بررسي:
دفن شبانه، نماز بدون حضور و اطلاع خليفه، قبر پنهان، اسرارى است كه در درون خود پيامها دارند. درست است كه فاطمه اين چنين خواست و اين گونه وصيت كرد؛ ولى چه اتفاقى افتاده است كه زهرا سلام الله عليها وصيت تاريخياش را با اين در خواستها به پايان مىبرد؟!! مگر نه اين است كه خشم و ناراحتياش را نسبت به دشمنانش اظهار مىكند و در واقع چندين پرسش را در برابر نگاههاى تيز بين مورخان و آيندگان مىگذارد تا به پرسند: چرا قبر فاطمه پنهان است؟ و چرا دختر پيامبر شبانه و پنهانى دفن شد؟ و چرا علي عليه السلام بدون اطلاع ابوبكر و عمر بر وى نماز خواند؟ و…
۰۱ زنا كردن
۰۲ غنا
۰۳ خيانت كردن به مسلمان
۰۴ اظهار فقر كردن در صورتى كه فقير نيست
۰۵ دشنام دادن
۰۶ مداومت كردن به نافرمانى خداوند
۰۷ خوابيدن ميان نماز مغرب و عشا و خوابيدن قبل از طلوع آفتاب
۰۸ كثرت حرام خوردن
۰۹ سوال كردن از مردم در حالى كه احتياج ندارد
۱۰ احتكار طعام
۱۱ عاق والدين شدن
۱۲ شانه كردن مو در حالى كه سر پا ايستاده
۱۳ برخاستن از رختخواب براى بول در حالتى كه عريان است
۱۴ جاروب كردن خانه در شب
۱۵ بى اعتنايى به نماز
۱۶ بر طرف نكردن تار عنكبوت از منزل
۱۷ سوزاندن پوست سير و پياز
۱۸ طعام خوردن در حالت جنب
۱۹ ناشسته گذاشتن ظرفهاى كثيف در منزل
۲۰ لعن كردن فرزندان و دروغ گفتن
شکی نیست که بی اعتنایی به نماز گناهی است بزرگ. بنابراین شناسایی مصادیق این تحقیر ناپسند، مقدمه پرهیز از این عصیان نابخشودنی است. عناوین زیر از مصادیق سبک شمردن نماز است.
الف) تأخیر نماز:
امام صادق ـ علیه السلام ـ در تفسیر آیهی شریفهی قرآن، که در ارتباط با مذمت بی اعتنایی به نماز نازل گردیده است[1] میفرماید:
« تاخیر الصّلاه عن اوّل وقتها لغیر عذرٍ»[2]
مراد از بی اعتنایی به نماز، «تأخیر آن از اول وقت بدون عذر است.»
البته روشن است که مراد از عذر، ضرورتی است که بصورت اورژانسی پیش آید و قابل تأخیر نباشد و الاّ باید به کار گفت نماز دارم نه به نماز بگوییم کار دارم.
به گزارش جهان به نقل از تبیان، اشک خیلی ارزش دارد اما به شرطی که اشک بر اساس معرفت باشد. قرآن یک آیه دارد میگوید: «تفیض من الدمع»، «دمع» یعنی اشک «مما عرفوا» این آیه قرآن است و اشک از معرفت یعنی اشکی که برخاسته باشد از معرفت.
حدیث داریم حضرت فرمود: «لا یغرنک بکائهم» اگر کسی هم خیلی گریه می کند و اشک میریزد ببینید تقوایش چه جور است؟ به مردم چک میدهد، پول مردم را نمیدهد، همسایهآزاری میکند. هزار رقم خلاف میکند اما مثلاً یک... این اشکی که اینقدر ارزش دارد روضهای که اینقدر ارزش دارد عزیزان حیف است این عزاداری مقدس را با یک سری کارها خراب کنیم، حیف است .
سوره مائده آیه 35 می فرماید : ای کسانی که ایمان آورده اید تقوا داشته باشید ، با وسیله ی تقوا به سوی خدا بروید و در راه خدا جهاد کنید.
فلاح یعنی رستگاری، به کشاورزان فلاح می گویند زیرا دانه می کارند و این دانه ها رشد می کنند و کشاورزان زمینه ی رشد آنها را فراهم می کند.
در قرآن داریم: قد افلح من زکی ها یعنی هر کس خودش را اصلاح کند به تحقیق رستگار می شود و قد افلح مومنین یعنی مومنین رستگار هستند. ولی بیشتر کلمه ی لعلکم داریم شاید رستگار بشوید.)
تقوا اقسامی دارد: تقوای سیاسی ،اخلاقی و اقتصادی و عبادی و ... تقوای به معنای قدرت پرهیز است.تقوا وسیله است نه هدف یعنی تقوا نیرویی است که زمینه ی کارهای خیر را فراهم می کند. مثل پلیس ، پلیس در شهر هدف نیست، وسیله است زیرا پلیس برای تماشا کردن نیست بلکه کار پلیس ایجاد نظم در شهر و جلوی خلاف گرفتن است. پس هدف پلیس نظم است. تقوا یک عامل بازدارنده و برانگیزنده است.
ویژگی انسان این است که به دنبال سود است و از ضرر بیزار است .تقوا به انسان می گوید که دنبال چیزهای مفید برو و دنبال چیزهای مضر نرو.
امام صادق(علیه السلام) فرمود :
21.بخل: « وَ لا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ يَبْخَلُونَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ
مِنْ فَضْلِهِ هُوَ خَيْراً لَهُمْ بَلْ هُوَ شَرٌّ لَهُمْ سَيُطَوَّقُونَ
ما بَخِلُوا بِهِ يَوْمَ الْقِيامَةِ » (ال عمران / 180) كساني كه بخل
ميورزند، و آنچه را خدا از فضل خويش به آنان داده انفاق نميكنند، گمان
نكنند اين كار به سود آنها است، بلكه براي آنها شر است بزودي در روز
قيامت، آنچه را نسبت به آن بخل ورزيدند، همانند طوقي به گردنشان
ميافكنند. 22. غيبت: « وَ لا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً أَ يُحِبُّ أَحَدُكُمْ
أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتاً فَكَرِهْتُمُوهُ » (حجرات / 12)
وهيچ يك از شما ديگري را غيبت نكند، آيا كسي از شما دوست دارد كه گوشت
برادر مرده خود را بخورد؟(به يقين)همه شما از اين امر كراهت داريد. 23. گمان بد:
11. عدل: « إِذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ »
(نساء / 58) هنگامي كه ميان مردم داوري ميكنيد، به عدالت داوري كنيد. 12. امر به معروف و نهي از منكر: « وَ لْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ
يَدْعُونَ إِلَي الْخَيْرِ وَ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهَوْنَ
عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ » (ال عمران / 104)
بايد از ميان شما، جمعي دعوت به نيكي ، و امر به معروف و نهي از منكر كنند
و آنها همان رستگارانند. 13. نقض عهد، قطع رحم، فساد: « وَ الَّذِينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ
مِنْ بَعْدِ مِيثاقِهِ وَ يَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ
يُوصَلَ وَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولئِكَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ » (رعد
/ 25) آنها كه عهد الهي را پس از محكم كردن ميشكنند، و پيوندهايي را كه
خدا دستور به برقراري آن داده قطع ميكنند، و
همه ما پنهانی و در نهان، دل گفته هایی با خدا داریم، کسی از آن خبر ندارد و خود می گوییم و خدا شنونده است. آنچه در اجا می خوانید بخشی هایی از گفتگوهای "من وشما"، با خداست:
همان خدا، همان خدای فراموش شده ای که به گاه بی کسی و درماندگی سراغش را می گیریم ...
همان که هیچگاه ما را از یاد نمیبرد!
گفتم: خستهام
گفت: "لاتقنطوا من رحمة الله" از رحمت خدا ناامید نشید (زمر/53)
گفتم: انگار، مرا فراموش کرده ای!
گفت: "فاذکرونی اذکرکم" منو یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152)
بر اساس برخى از روایات، تعداد زنان در هنگام ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر چهارقسم، گروه بندی شده است:
گروه اول: حضور پنجاه زن در بین یاران امام
اولین گروه از زنانى كه به محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف مى شتابند آن هایند كه در آن ایّام مى زیسته اند و همانند دیگر یاران امام علیه السلام به هنگام ظهور در حرم امن الهى به خدمت ایشان مى رسند.
جوان، شیفته ی اظهار وجود و دلباخته ی ابراز لیاقت و شایستگى است. براى جوان، اثبات شخصیت اجتماعى، مطبوعترین و شیرینترین لذّت روحى است و براى نیل به آن از هیچ تلاش و كوششى شانه خالى نمىكند. جوان، دوست دارد با جامعه به گونهاى ارتباط برقرار كند كه عضو مفید، مقبول و مورد توجّهى تلقّى شود و گاه این تلقّى را از نوع لباس پوشیدن، راه رفتن، حرف زدن، معاشرت كردن و امثال آن، پىجویى مىكند. مسئلهاى كه در بحث شخصیت و مقبول بودن، مورد توجّه و گفتگوى اهل اندیشه قرار گرفته و دانستن آن به حتم، براى نسل جوان مفید و سودمند است، آگاهى از منشأ شخصیت است.
نگاه مهربان امام صادق علیه السلام به جوانان، همراه با بزرگداشت شخصیت، تكریم استعدادها و صلاحیتها، احترام به نیازها و توجه به قلبهاى پاك و زلال آنان بود و اقبال جمع جوانان به سوى امام علیه السلام فرایند عملكرد و رفتار متین، محبتآمیز، حكیمانه و سرشار از خلوص وعاطفه آن حضرت بود، بدان حد كه سخنش بر اریكه دل آنان مىنشست، زیرا گرایش جوان به خوبى، نیكى و زیبایى بیشتر و سریعتر ازدیگران است. پدیدهاى كه امام بدان اشاره نموده مىفرماید:
تبادل
لینک هوشمند
برای تبادل
لینک ابتدا ما
را با عنوان
هیأت رهروان
بصیر حسینی
آبینه و
آدرس
abnieh313.LXB.ir لینک
نمایید سپس
مشخصات لینک
خود را در زیر
نوشته . در صورت
وجود لینک ما در
سایت شما
لینکتان به طور
خودکار در سایت
ما قرار میگیرد.