هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 

ترک معصیت، حاصل نمی شود به طوری که ملکه شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا. دیگر توضیح نخواهید و آن که عرض شد، ضبط نمایید و در قلب ثبت کنید. از آیت الله العظمی بهجت(ره) علت اینکه چرا انسان در راه ترک گناه عاجز و درمانده می شود و از ایشان راهکار خواسته شد. ایشان در جواب این پرسش فرمودند: « ترک معصیت، حاصل نمی شود به طوری که ملکه شخص بشود، مگر با دوام مراقبه و یاد خدا در هر حال و زمان و مکان و در میان مردم و در خلوت " و لا أقول سبحان الله و الحمد لله، لکنه ذکر الله عند حلاله و حرامه » ... دیگر توضیح نخواهید و آن که عرض شد، ضبط نمایید و در قلب ثبت کنید، خودش توضیح خود را می دهد. اگر بگویید چرا خودت عامل نیستی؟! می گویم:«اگر بنا بود که باید بگوییم ما عاملیم به هر چه عالمیم، شاید حاضر به این حضور و بیان نمی شدیم»؛ لکن دستور، بذل نعمت است، شاید به مقصود برساند؛ « ما أخذ الله علی العباد أن یتعلّموا حتی أخذ علی العلماء أن یعلّموا» منبع: ابنا

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 16 مهر 1392برچسب:امامزاده سيد ابراهيم ,باخرز ,آبينه, :: 10:21 :: توسط : گل یاس

دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرك و قابض و هضم كننده غذاست و جریان خون را افزایش می‌دهد و برای رفع سوءهاضمه و نفخ مفید است. به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان: دارچین به عنوان رمز جوانی یاد شده است و مصرف روزانه آن برای سلامت انسان بسیار اهمیت داردو همچنین مصرف آن موجب افزایش قوای بدن می‌شود، كلیه‌ها را گرم ضعف كمر و پاها را از بین می‌برد و برای درمان كم‌خونی مفید است. دارچین موجب آرامش بدن می‌شود دارچین به علت داشتن تانن در رفع اسهال، ضعف عمومی بدن و انعقاد خون نیز مفید است و مانند گرد و تنتور به صورت دارو به كار می‌رود. ضد درد و آنتی‌اكسیدان است دارچین گیاهی است كه در ایران وجود ندارد و بیشتر از كشورهای شرق آسیا وارد می‌شود. پوسته‌های این درخت دارای اسانس زیادی است و بهترین پوسته دارچین پوست درختان یك تا 6 ساله است و اگر سن درخت بیشتر از 6 سال باشد، اسانس گیاه كاهش پیدا می‌كند. بهتر است پوست دارچین تا زمان مصرف، پودر نشود به دلیل اینكه اسانس آن از بین می‌رود همچنین بهتر است پودر دارچین در ظروف شیشه‌ای رنگی نگهداری شود. بدترین ظروف برای نگهداری ادویه‌ها ظروف پلاستیكی است كه موجب تبخیر اسانس ادویه می‌شود.

 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:, :: 12:49 :: توسط : گل یاس


"نماز" اولين چيزي است كه در روز قیامت از بنده حساب مي شود، که اگر پذيرفته شود بقيه اعمال نیز پذيرفته خواهد شد و اگر پذیرفته نشود دیگر اعمال انسان هم پذیرفته نمی شود.

به گزارش فرهنگ نیوز ، در قيامت اولين چيزي كه از بنده سوال مي شود نماز است، پس اگر آن را تمام انجام داده باشد كه هيچ، و گرنه در آتش انداخته می شود. پيامبر بزرگوار اسلام(صلی الله علیه واله) می فرماید: به راستي كه محبوب ترين اعمال در نزد خدا، نماز و نيكي و جهاد است.

در قيامت وقتي از تارك الصلاه مي پرسند كه چه شما را در جهنم درآورد؟ در جواب گويند؛ ما از نماز گزاران نبوديم. خداوند در آيه ۵ سوره ماعون مي فرمايد: پس واي بر نمازگزاران، آنان كه از نماز خود به واسطه سبك شمردن و بي اعتنايي بي خبرند. از پيامبر اكرم(صلی الله علیه واله) روايت شده که فرمود: فرقي ميان مسلمان و كافر نيست جز اينكه نماز را عمدا ترك مي كند يا درآن سهل انگاري مي نمايد، پس نمي خواند آن را.
ظر نمي كند و او را پاكيزه نمي فرمايد، و براي اوست عذاب دردناك. خداوند فرشته اي مامور كند كه در حالي كه خلائق به سويش مي نگرند، او را به صورت بر زمين بكشاند.




 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:امامزاده سيد ابراهيم,باخرز ,آبينه, :: 9:57 :: توسط : گل یاس


1- برکت در زکات

امام على عليه‏السلام:
اَلبَرَكَةُ فى مالِ مَن آتَى الزَّكاةَ وَ واسَى المُؤمِنينَ وَ وَصَلَ القرَبينَ؛
بركت در مال كسى است كه زكات بپردازد، به مؤمنان مدد و يارى رساند و به خويشاوندان كمك نمايد.
(تحف العقول، ص 172)




2- زکات رفاه

امام على عليه‏السلام:
زَكوةُ اليَسارِ بِرُّ الجيرانِ وَ صِلَةُ الرحامِ؛
زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
(غررالحكم، ح 5453)

------------------------------------------------

3- زکات عقل

امام على عليه‏السلام:
زكوةُ العَقلِ احتِمالُ الجُهّالِ؛
زكات عقل تحمّل نادانان است.
(التوحيد، ص 127)
------------------------------------------------



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 6 مهر 1392برچسب:امامزاده سيد ابراهيم ,باخرز ,آبينه, :: 11:36 :: توسط : گل یاس

احادیثی در مورد همسرداری


پیغمبر اکرم (ص):«مِن سَعادَةِ المَرءِ المُسلِمِ الزَّوجَةُ الصّالِحَةُ وَالمَسکَنُ الواسِعُ وَالمَرکَبُ البَهیُّ وَالوَلَدُ الصّالِحح» (بحارالأنوار، ج76، ص155)
پیغمبر اکرم(ص) می‌فرمایند: از خوشبختی مرد مسلمان، داشتن همسری شایسته، خانه‌ای بزرگ، وسیله‌ای راحت برای سواری و فرزندی خوب است.


---------------------------------------------
امام علی (ع)
«أحسِنِ الصُّحبَةَ لَها فَیَصفُوَ عَیشُک» (من لایحضره الفقیه، ج4، ص392) .

با همسرت خوش رفتار باش تا زندگی‌ات با صفا گردد.



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 28 مهر 1392برچسب:, :: 14:44 :: توسط : گل یاس

 

هنگامی که به انسان زیان رسد، ما را در حالی که به پهلو خوابیده یا نشسته یا ایستاده است میخواند اما هنگامی که ناراحتی را از او برطرف ساختیم، چنان میرود که گویی هرگز ما رابرای حل مشکلی که به او رسیده بود نخوانده است.

سوره یونس آیه دوازده

************

*عاشقانه ترین جمله تاریخ بشریت*

آنگاه که دوست داری کسی همواره به یاد تو باشد

به یاد من باش که همواره به یاد تو هستم.

سوره بقره آیه صد و پنجاه و نهم


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1392برچسب:امامزاده سيد ابراهيم,باخرز ,آبينه, :: 9:58 :: توسط : گل یاس

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 212
بازدید هفته : 274
بازدید ماه : 271
بازدید کل : 28230
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content