هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 

از نظر اسلام والدین و فرزندان چه وظایفی در قبال هم به عهده دارند؟

اسلام از نظر حقوقى حساب ویژه‏اى براى پدر و مادر بازكرده همان گونه كه در جنبه‏هاى عاطفى نیز حساب جداگانه‏اى براى آنها در نظر گرفته است.

لذا در روایات آمده كه اگر پدر و مادرى از فرزندانشان راضى باشند موجب خیر و بركت و سعادت فرزند مى‏شود. اگر در حق فرزندان خود دعا كنند خداوند به این دعا توجه خاصى مى‏نماید كما این كه اگر والدین از فرزندان ناراضى باشند و خداى ناكرده آنها نفرین كنند ممكن است، خداوند بر چنین فرزندانى كه موجب ناراحتى والدین شوند قهر و غضب نماید حتى از نظر حقوقى در بخش قصاص و دیات آمده كه اگر پدرى خداى ناكرده فرزند خود را به قتل برساند قصاص نمى‏شود مگر در یك شرایط استثنایى با تشخیص حاكم شرع، همچنین از نظر شرعى پدر و مادر مى‏توانند به اندازه نیازشان از اموال فرزند خود بردارند و مسائلى از این قبیل در فقه اسلامى زیاد وجود دارد یا در روایات آمده «نیكى كردن به والدین بزرگترین فریضه است» و مى‏فرماید:  
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:حقوق والدین و فرزندان,حقوق والدین و فرزندان نسبت به یکدیگر, :: 10:25 :: توسط : گل یاس

قبل از هر چیز فراموش نکنید که شما و همسرتان با هم به صورت یک کل به نظر می‌ رسید. نقاط ضعف و قوت شما مکمل 

یکدیگر می ‌شود و همین ‌هاست که شما را جذب یکدیگر می‌ کند. یکی از مهم‌ ترین دلایل این همه طلاق این است که زوج ‌ها یاد نگرفته ‌اند چگونه عشق بورزند و چگونه یک رابطه زناشویی خوب و سالم برقرار کنند تا ضامن آرامش خانواده باشد. قبل از هر چیز فراموش نکنید که شما و همسرتان با هم به صورت یک کل به نظر می ‌رسید. نقاط ضعف و قوت شما مکمل یکدیگر می ‌شود و همین ‌هاست که شما را جذب یکدیگر می‌ کند. باید آنچه را که شما را نسبت به او نا امید می‌ کند در خود بشناسید و بپذیرید، آنچه را که در آن افراط کرده‌اید رها کنید، مواردی را که در آن کم‌ کاری و قصور ورزیده‌اید با کوشش خود جبران کنید و در‌ حقیقت از مهارت ‌های ارتباطی ‌ای که بلد نیستید، استفاده نکنید.

کاملا طبیعی است که بین یک زوج صفت ‌های شخصیتی وجود داشته باشد که همخوانی ندارند و در افکار و عقایدشان اختلاف‌ نظر وجود داشته باشد. زوجینی که می‌ گویند نمی ‌دانیم چرا دعوایمان می ‌شود؟ به دلیل عدم آشنایی به صفات یکدیگر است. اگر بدانیم سر چه موضوعاتی اختلاف خواهیم داشت، می‌ توانیم آنها را کنترل کنیم و چاله‌ های اتوبان زندگی را بشناسیم تا در مواقع عبور‌، دیگر در آن نیفتیم.

نکاتی برای افزایش عشق و علاقه


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:ابراز علاقه,چگونگی ابراز علاقه, :: 8:49 :: توسط : گل یاس

بی مقدمه:
1. همسرتان را به عنوان یک مرد بپذیرید و برای شناخت دنیای مردانه او دانش و آگاهی خود را افزایش دهید.

2. همسر خود را به چشم یک شی‌ مسئول ننگرید. بلکه به شخصیت وجودی او احترام بگذارید.

3. جنبه یا بخش ‌هایی از شخصیت شوهرتان را که باعث تمایز او از سایرین می ‌شود مورد توجه و تحسین قرار دهید.

4. برای این که همسرتان با شما رو راست باشد سعی کنید او را درک کرده و برای افکار و احساساتش ارزش قایل شوید. اگر حرف ‌ها و گفته‌ های او مطابق میل شما نیست از خود واکنش تند نشان ندهید زیرا به این وسیله بذر بی ‌اعتمادی در زندگی خود می ‌کارید.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:روابط زن و مرد,چگونگی افزایش صمیمیت روابط زن و مرد, :: 13:43 :: توسط : گل یاس

آقایان محترم، می دانید زنان تان از شما چه انتظاری دارند؟ تا به حال به این موضوع فکر کرده اید؟ این راهنمایی است که به شما می گوید همسران تان چه توقعاتی از شما دارند و چگونه می توانید همسری ایده آل باشید. 

1. به عواطف او احترام بگذارید

بگذارید گریه کند

زنان همیشه قدردان مردهایی هستند که به عواطف و احساسات شان اهمیت می دهند. به خصوص وقتی از چیزی ناراحتند. از همسرتان بپرسید از چه ناراحت است و اگر گریه می کند به او دستمال تعارف کنید. مطمئن باشید ابراز احساسات باعث تقویت رابطه می شود.

2. اهمیت آنچه می پوشید

با نظر او لباس بپوشید

مدها می آیند و می روند اما توجه یک مرد به طرز پوشش خود باید مداوم باشد. این از همان روزهای اول آشنایی برای یک زن حائز اهمیت است. باید سعی کنید بفهمید همسرتان چه نوع ظاهری را می پسندد. مثلا اگر دوست دارد رنگ شلوار شما روشن باشد به خواسته اش توجه کنید. لباس پوشیدن شما آنطور که همسرتان دوست دارد قدم مهمی در ایجاد علاقه بیشتر در زنان است. مردان باید بدانند که بد نیست گاهی لباس قرمز بپوشند، زیرا روانشناسان می گویند این یکی از اولویت های ناخودآگاه زنان است. آنها معتقدند رنگ قرمز باعث می شود مردها قوی تر و جالب تر به نظر بیایند. اما توجه داشته باشید که این رنگ به مهربان تر نشان دادن شما کمکی نمی کند.


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:انتظارات از یکدیگر,انتظارات یک خانم از همسرش, :: 13:19 :: توسط : گل یاس

ابتدا با یک پرسش

پرسش: من در هفته 17 بارداری هستم و قصد مسافرت به مشهد با اتوبوس را دارم که تقریبا 12 ساعت طول می کشد آیا این سفر برای خود و جنین مشکلی ایجاد می کند و چه توصیه ای برای سفر دارید. 

پاسخ: مسافرت در این دوران با هر وسیله ای كه انجام گیرد اصل مطلب آن است كه رعایت احتیاط های خاص در این دوران مد نظر قرار گیرد. باید توجه داشت كه شرایط جسمی همه زنان باردار یكسان نیست و با یكدیگر متفاوت است و شاید مسافرتی كه برای یك خانم باردار بی خطر باشد برای خانم باردار دیگر این طور نباشد.

وسیله مسافرت

برای زنان باردار مسافرت با ترن و هواپیما بر اتومبیل ارجحیت دارد. نشستن طولانی مدت ممكن است باعث افزایش احتمال تشكیل لخته در وریدها شود. در مسافرت با اتومبیل در صورتیكه خانم باردار حالت تهوع نداشته باشد طی مسافت حتی تا 300 كیلومتر بطور متداوم اشكالی ندارد. البته این در صورتی است كه خانم باردار اقدام به رانندگی نكند. اما اگر فرد باردار، خود اقدام به رانندگی می كند بعد از هر ساعت رانندگی 5 الی 10 دقیقه استراحت نماید و به هر حال رانندگی در ماه آخر بارداری صلاح نیست و در صورت اجبار حتما یک نفر باید خانم باردار را همراهی نماید.


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:دوران بارداری و مسافرت,سفر در دوران بارداری, :: 12:32 :: توسط : گل یاس

شک نداشته باشید که خانه تکانی علمی، به مراتب ساده تر از خانه تکانی های سنتی است و وقت کمتری از شما می گیرد. به احتساب این برنامه ریزی علمی امسال می توانید 2 روزه خانه تکانی کنید! امتحانش مجانی است.

اگر فکر می کنید خانه تکانی و حتی فراتر از آن خانه داری یک کار سنتی و بدون اصول و قاعده است، سخت در اشتباهید! در ضمن با رعایت نکات ساده اما علمی می توانید مثل یک کارشناس خانه تکانی کنید و از بازدهی کارتان لذت ببرید. شک نداشته باشید که خانه تکانی علمی، به مراتب ساده تر از خانه تکانی های سنتی است و وقت کمتری از شما می گیرد. به احتساب این برنامه ریزی علمی امسال می توانید 2 روزه خانه تکانی کنید! امتحانش مجانی است.

1. زمان تان را مدیریت کنید

فرهنگ، پدیده پویایی است متشکل از خرده فرهنگ های متعدد و در حال تغییر، همگام با شرایط روز، بنابراین همان طور که شرایط زندگی ما تغییر می کند خانه داری هم به عنوان بخشی از خرده فرهنگ ها همگام با شرایط روز جامعه باید تغییر کند. در غیر این صورت باید همچنان هر سال روزها و هفته های پایانی سال را به جبران اشتباهاتی اختصاص دهیم که از قضا هر سال هم تکرار می شود.

یک نگاه مدیریتی و دقیق بر امور خانه و یک برنامه ریزی مرتب، منسجم و مستمر، تمام اعضای خانه را از داستان تکراری و پر دردسر خانه تکانی های چند روزه پایان سال خلاص می کند. در قدم اول به آشنایی با مفهوم مدیریت زمان نیاز داریم. برای آشنایی با این مفهوم باید با اصول صحیح برنامه ریزی و اجرای درست آن آشنا شویم.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:خانه تکانی,راه های خانه تکانی, :: 12:26 :: توسط : گل یاس

حق زن بر مرد در کلام معصومین

جاء رجل الی الحسن علیه‌السّلام یستشیره فی تزویج ابنته ، فقال : زوج‌ها من رجل تقیّ فانّه ان احبّها اکرم‌ها و ان ابغض‌ها لم یظلم‌ها . مردی خدمت حضرت امام حسن علیه‌السّلام رسید تا درباره تزویج دخترش مشورت کند ، حضرت فرمود : به مرد باتقوا او را شوهر بده زیرا اگر او را دوست بدارد ، احسان و اکرامش می‌کند و اگر دوستش نداشته باشد، به او ظلم نخواهد کرد . (مکارم الاخلاق، ص 222)


مسأله : مرد حق ندارد زن خود را به خدمت خانه مجبور کند .(رساله عملیّه، احکام عقد دائم)

حقّ زن بر مرد

رسول گرامی اسلام صلّی‌الله علیه وآله فرمود : حقّ المراة علی زوج‌ها ان یسدّ جوعت‌ها، و یستر عورت‌ها، و لا یقبح لها وجهاً . حقّ زن بر شوهر این است که او را گرسنه نگذارد ، و بدنش را بپوشاند ، و هیچگاه با او بد رفتاری نکند .


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:خانواده,حقوق افراد نسبت به یکدیگر, :: 14:7 :: توسط : گل یاس

حق مرد بر زن در کلام معصومین

پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله علیه وآله می‌فرماید :
من سعادت المرء الزّوجة الصّالحة
یکی از عوامل سعادت انسان همسر شایسته است
(وسائل الشّیعه، ج14، ص23)


مسأله : زنی که عقد دائم شده حرام است بدون اجازه شوهر از خانه بیرون برود هر چند با حقّ شوهر منافات نداشته باشد ، و باید خود را برای لذّت‌های جنسی هر وقت که او می‌خواهد تسلیم نماید و بدون عذر شرعی از نزدیکی کردن او جلوگیری نکند . و تهیّه غذا و لباس و منزل زن و تهیّه احتیاجاتش مادامی که به وظیفه‌اش عمل می‌نماید بر شوهر واجب است و اگر تهیّه نکند ، چه توانایی داشته باشد یا نداشته باشد ، مدیون زن است .

(رساله عملیّه، احکام عقد دائم)



 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:خانواده,حقوق افراد خانواده نسبت به یکدیگر, :: 14:3 :: توسط : گل یاس

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 212
بازدید هفته : 221
بازدید ماه : 218
بازدید کل : 28177
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content