هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 




آخر هفته‌ها شاید فرصت خوبی برای ورزش کردن باشد، اما اگر حتی بتوانید از این فرصت‌های بالقوه استفاده کنید، قاعدتا کافی نخواهد بود و شما باید در هفته بیش از یکی دو بار، ورزش کنید.
همه ما می‌دانیم که به ورزش کردن نیاز داریم، اما عملی کردن آن برایمان سخت است و همیشه به ‌دنبال بهانه‌ای برای فرار از ورزش هستیم! 

یک روز می‌گوییم کارمان زیاد است و وقت نمی‌کنیم، یک روز دیگر هم می‌گوییم امروز روز استراحت است و بهتر است کمبود خواب هفتگی را جبران کنیم!

یک روز دیگر هم که وقت مهمانی و گردش است و روز دیگر باید به دیدار دوستان‌مان برویم و روز دیگر ... . خلاصه هر روز یک بهانه می‌تراشیم تا مبادا مجبور به ورزش کردن شویم!


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:ورزش,شروع ورزش, :: 11:53 :: توسط : گل یاس

                                               

همه ما از فواید ورزش آگاهیم. در این میان برخی به طور حرفه‌ای، برخی به عنوان یک تفریح و برخی به منظوری خاص مثل کاهش وزن ورزش می‌کنند.

درست است که ورزش تاثیر بسزایی در بالا بردن کیفیت زندگی انسان دارد، ولی باید آن را به درستی انجام دهیم تا نتیجه مطلوب حاصل شود. یکی از عواملی که می‌تواند در ورزش نقش مهمی داشته باشد،‌ تغذیه صحیح قبل و پس از ورزش است.

اگر سری به باشگاه‌های ورزشی زده باشید، خواهید دید بسیاری از افرادی که مشغول ورزش هستند، به‌رغم توصیه‌های مربیان در خصوص تغذیه قبل و بعد از ورزش، حالت سردرگمی دارند و با وجود ساعات زیادی که ورزش می‌کنند، تاثیر دلخواهی را مشاهده نمی‌کنند.

تغذیه ورزشکار، قبل و بعد از ورزش
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:ورزش,تغذیه قبل و بعد از ورزش, :: 9:22 :: توسط : گل یاس



همه ما از فواید ورزش کردن آگاهیم. اما وقتی دچار بیماری و استرس می‌شویم، آیا به ورزش کردن اهمیت می‌دهیم؟




* ورزش کردن با شکم پر خوب نیست، اما این را هم بدانید که ورزش سبک برای معده پر خوب است. ورزش سبک یعنی پیاده روی یا دوچرخه سواری آرام.



* اگر شب قبل از ورزش، خیلی آب و مایعات بنوشید، الکترولیت‌های بدن شما از حالت تعادل خارج می‌شوند. پس بهتر است استراحت کنید و یا آرام پیاده روی کنید. این نکته را از یاد نبرید که باید روز بعد، مایعات زیادی مصرف کنید تا دچار کم آبی بدن نشوید.



* اگر ورزش شدیدی کنید، روز بعد مطمئناً دچار کوفتگی عضلانی خواهید شد. بنابراین بهتر است 
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:ورزش,زمان مناسب برای ورزش, :: 9:16 :: توسط : گل یاس


                                       



دكتر حمیداوی:

تغذیه نامناسب سطح یك ورزشكار عالی را به سطح متوسط كاهش می‌دهد

پزشك تیم فوتبال پگاه گیلان گفت:سازمان بین‌المللی تغذیه در شعارمعروف خود می‌گوید:«تغذیه، یك بازیكن متوسط را به یك بازیكن عالی تبدیل نمی‌كند اما تغذیه نامناسب ورزشكار عالی را تا سطح یك ورزشكار متوسط پایین می‌آورد».

دكتر حمیداوی پزشك سابق تیم فولاد خوزستان درباره‌ی جایگاه تغذیه در میان ورزشكاران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: باشگاه فولاد خوزستان، نخستین باشگاه ایرانی است كه به بازیكنان خود برنامه‌ی غذایی را ارایه می‌دهد. در سال گذشته‌ در ابتدای فصل به صورت دو هفته‌ای به بازیكنان برنامه داده می‌شد و بازیكنانی كه بومی بودند این برنامه را رعایت می‌كردند و برای بازیكنان غیر بومی با قراردادی كه با یكی از رستوران‌های اهواز منعقد شده بود، غذا تهیه می‌شد.

وی افزود: همچنین ما برنامه‌ی غذایی خودمان را بر اساس پیشنهاد هتل المپیك به آنها دادیم و در این هتل منوی غذایی فولاد برای ورزشكاران سرو می‌شود.



پزشك تیم ملی فوتبال:

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:تغذیه,تغذیه مناسب ورزشکاران, :: 9:6 :: توسط : گل یاس

ورزش مجموعه فعالیت های بدنی و جسمانی است که باعث سلامتی و نشاط می‌شود. عمده‌ترین فایده ورزش کردن، دست‌یابی به سلامت جسمی و روانی است. برای تامین سلامت و تندرستی، قرار دادن ورزش و فعالیت های جسمانی به عنوان یک ضرورت در برنامه‌های روزمره از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چه ساعتی از روز بهترین زمان برای تمرینات ورزشی است؟

ورزش های مداوم قلبی-عروقی مثل پیاده روی، پله نوردی و دوچرخه سواری به مدت حداقل 30 دقیقه در روز موجب سوختن چربی می شود و اهمیتی ندارد که چه ساعتی از روز انجام شود. اما اگر می خواهید از هر دقیقه آن، نهایت استفاده را ببرید، بهتر است که زودتر از خواب بیدار شده و صبح ها قبل از صبحانه، این تمرینات را انجام دهید.

انجام تمرینات ورزشی با شکم خالی سه مزیت عمده در مقایسه با دیگر ساعات روز دارد:

الف- صبح زود قبل از خوردن هر نوع غذایی، سطح گلیکوژن (ذخیره قندها در بدن) در ماهیچه ها و کبد پایین است. اگر ساعت7 شب شام می خورید و ساعت 7 صبح نیز صبحانه تان را میل می کنید، 12 ساعت بدون غذا خوردن را گذرانده اید. در این 12 ساعت گرسنگی و غذا نخوردن، سطح گلیکوژن پایین می آید تا گلوکز (قند خون) مورد نیاز بدن را تامین کند. در نتیجه، شما با بدنی خالی از گلیکوژن و سطح قند خون پایین از خواب بیدار می شوید و بدن آماده سوزاندن چربی هاست. میزان چربی که می توانید بسوزانید نامشخص است، اما تحقیقات نشان داده است که در این حالت تا 300 درصد بیشتر چربی می سوزانید.


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:ورزش,ورزش در صبح, :: 9:45 :: توسط : گل یاس

برای این که در باشگاه کم نیاورید و شاداب و قبراق باشید، باید رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، مواد معدنی، پروتئین و گلوسیدهای پیچیده داشته باشید. قبل و بعد از ورزش، بدن شما به این مواد غذایی انرژی‌زا نیاز دارد.


اگر اهل ورزش هستید و به دنبال مواد غذایی مغذی و انرژی‌ها می‌گردید این مطلب را تا آخر بخوانید. اگر هر روز و یا چند روز در هفته ورزش می‌کنید بدنتان نیاز به تغذیه‌ی مناسبی پیدا می‌کند. اگر به تغذیه‌تان اهمیت ندهید انرژی‌تان کم شده و هر جلسه احساس خستگی و کوفتگی زیادی خواهید کرد. در این صورت امکان دارد که ورزش برایتان سخت شود و از خیر آن بگذرید. اما یک تغذیه‌ی متناسب به شما کمک می‌کند با کمبود انرژی مقابله کرده و راندمان و توانایی بدنتان را بالا ببرید. با ما همراه باشید تا بیشتر با این مواد غذایی آشنا شوید.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی 50 درصد پروتئین است. پروتئین‌ها دارای هشت اسید آمینه‌ی ضروری هستند که برای رشد و احیای عضلات و استخوان‌ها ضروری است. علاوه بر این تخم‌مرغ منبع کلسیم، آهن، فسفر، روی و ویتامین‌های A، D، E و B است.

تخم مرغ قبل یا بعد از ورزش: متخصصان توصیه می‌کنند بیست دقیقه تا نیم ساعت قبل از ورزش تخم مرغ بخورید. برای ورزشکاران حرفه‌ای که ساعت‌ها تمرین و ورزش می‌کنند تخم مرغ آب پز می‌تواند یک میان وعده‌ی مناسب بین جلسات تمرین باشد.


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:ورزش وسلامتی,تغذیه مناسب ورزشی, :: 10:47 :: توسط : گل یاس


اگر فردی می‌خواهد وزن کم کند باید زمان فعالیتش از نیم‌ساعت بیشتر باشد و در بهترین حالت به یک ساعت تا یک ساعت‌ونیم برسد.

بسیاری از ما ورزشکاران حرفه‌ای نیستیم اما هرازگاهی در خانه یا باشگاه برای کاهش یا افزایش وزن و حتی سفت‌شدن عضلات یا تنها برای برخورداری از بدنی سالم‌تر ورزش می‌کنیم. مثلا صبح‌ها در پارک می‌دویم یا ایروبیک کار می‌کنیم یا به استخر می‌رویم. اگر جزو این گروه از افراد هستید و می‌خواهید در مورد نوع تغذیه‌تان بیشتر بدانید، صحبت‌های دکتر سیدعلی کشاورز، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مدیر گروه تغذیه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران را بخوانید.

چه موقع از روز بهترین زمان برای انجام ورزش غیرحرفه‌ای است؟


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:ورزش وسلامتی,تغذیه مناسب ورزشی, :: 10:43 :: توسط : گل یاس


بسیاری از موادی که به عنوان سوخت در طی ورزش در بدن مصرف می‌شود، از آن چه ما قبل از تمرینات ورزشی خورده‌ایم به دست نمی‌آید. در واقع از کربوهیدرات که گلیکوژن نامیده می ‍ شود و چربی که در ماهیچه‌ها، کبد و سلول‌های چربی ذخیره می‌شود، به دست می‌آید.

هرکسی می‌داند ورزشکاران باید برای تغذیه‌ی مناسب‌شان، برنامه‌ای دقیق از نوع مواد غذایی مصرفی و زمان مصرف وعده‌ها داشته باشند تا به اهداف تمرینات و عملکردشان برسند. ما تلاش می‌کنیم 30 تا 60 دقیقه تمرینات را اکثر روزهای هفته انجام دهیم. اما آیا واقعاً در آن چه قبل و بعد از ورزش‌مان می‌خوریم نیز دقت می‌کنیم؟

اگر ما برنامه‌ی غذایی سالمی را رعایت کنیم و انرژی کافی دریافت کنیم تا سطح فعالیت و تمرینات خود را حفظ کنیم، ممکن است پاسخگوی خوبی در برابر اشتهای‌مان و میزان انرژی مورد نیازمان باشیم و تجربه‌مان به درستی به ما می‌گوید که باید قبل و بعد از تمرینات چه خورد. قانون کلی اینجاست: پیدا کنیم چه چیز برای ما به بهترین نحو پاسخگوست و آن‌را انجام دهیم.


این نکته به ما کمک می‌کند تا بدانیم چگونه بدن‌مان کار می‌کند و چه چیز نیاز است تا بهترین کارایی را داشته باشد: ما باید کالری کمتری نسبت به آن چه عادت داریم، دریافت کنیم ولی نه کمتر از نیاز بدن‌مان؛ تا به بهترین نحو کار کند!

اندازه، زمان و محتوی وعده و میان‌وعده‌ها قبل و بعد از تمرین، نقش مهمی در میزان انرژی‌مان در طی تمرینات، چگونگی بازیافتن انرژی پس از تمرینات و چگونگی این که آیا آن چه خورده شده به عنوان سوخت مصرف می‌شود یا به صورت چربی ذخیره می‌شود، دارد.

در این جا برای به دست آوردن نتایجی که در ذهن ماست راهکارهایی در مورد آن چه نوشیدنی و خوراکی مورد نیاز ماست، آورده‌ایم:


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:ورزش سلامتی,تغذیه مناسب ورزشی, :: 10:40 :: توسط : گل یاس


اگر می‌خواهید در حین ورزش خستگی را از خود دور کنید و استقامت بدنی‌تان را بالا ببرید باید تغذیه‌ی درستی داشته باشید.


اگر اهل ورزش هستید و تصمیم دارید قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کنید و به این زودی‌ها میدان را برای پیری و بیماری خالی نکنید، اگر می‌خواهید در حین ورزش خستگی را از خود دور کنید و استقامت بدنی‌تان را بالا ببرید باید تغذیه‌ی درستی داشته باشید.

تغذیه‌ی مناسب الزاماً به این معنی نیست که غذاهای از ما بهتران را بخورید و هزینه‌های زیادی متحمل شوید. مهم این است مواد غذایی سالم میل کنید. برای آشنایی با این مواد غذایی با ما همراه باشید.

از هر چه بگذریم طعم سبزیجات خوش‌تر است

این سبزیجات هفتگانه را به خاطر بسپارید و بدانید که مقاومت و قدرت بدنی‌تان را بالا می‌برند:

* کدو حلوایی

* قارچ

* چغندر قند

* بادمجان

* کلم پیچ

* پیاز

* فلفل تند

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:ورزش وسلامتی,تغذیه مناسب ورزشی, :: 10:37 :: توسط : گل یاس

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 212
بازدید هفته : 265
بازدید ماه : 262
بازدید کل : 28221
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content