هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 

» آيا اين مطلب كه نظافت و ناخن گرفتن درشب مكروه است صحيح است ؟

» تا آن جا كه ما بررسي كرديم روايتي راجع به كراهت گرفتن ناخن در شب پيدا نكرديم و اما راجع به نظافت منزل در شب در روايتي از رسول خدا(ص ) وارد شده كه 20 چيز است كه موجب فقر مي شود از جمله نظافت كردن منزل در شب , (بحارالانوار, ج 73, ص 315).



منبع : http://www.porseman.org/q/showq.aspx?id=10430
 


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:سوال و جواب,مسائل شرعی, :: 8:38 :: توسط : گل یاس

روش برخورد با افراد مغرور چگونه بايدباشد؟

» براى اين كه مصداق غرور براى ما روشن شود نياز هست «غرور» را تعريف كنيم. غرور به معنى فريب خوردگى است. كليد سعادت، بيدارى و تيزهوشى و بصيرت و منشأ شقاوت و بدبختى، غفلت و غرور است. شخص مغرور به هواى نفس و فريب شيطان دلخوش و راضى است و از واقعيت و حقيقت فاصله دارد. خداوند غرور را در ارتباط با دنيا و هواى نفس و شيطان مطرح مى‏نمايد كه مواظب باشيد، هوشيار باشيد، بيدار باشيد مبادا شيطان زندگى دنيا، آرزوهاى دور و دراز و هواى نفس شما را نفريبد!.
پس غرور نوعى جهل است؛ اگر اين جهل به علم و دانايى و يقين تبديل شود، خود به خود بساط غرور برچيده مى‏ شود. مثلاً شخصى كه به زندگى دنيا فريفته شده و آن را نسبت به آخرت برگزيده، مغرور و فريفته دنيا شده اين شخص را بايد عالم و بيدار كرد كه دنيا زودگذر است و «هر چه نپايد دلبستگى را نشايد».
  خداوند مى‏ فرمايد:
 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:سوال و جواب,مسائل شرعی, :: 8:36 :: توسط : گل یاس

» دختر زيبايي هستم، اما خواستگار كميدارم. از طرفي احساس مي‏كنم كه دخترانبدحجاب، در ازدواج موفق‏ترند. لطفا مراراهنمايي كنيد؟

»
نداشتن خواستگار
يكم. دغدغه ازدواج در سنين جواني، براي دختران و پسران جوان امري طبيعي است؛ زيرا ازدواج يكي از مسائل اساسي زندگي است كه در دوره جواني اتفاق مي‏افتد. جوان نيز در اين دوره ـ علاوه بر مسئله ازدواج ـ با مسائل مهم ديگر مانند ادامه تحصيلات، اشتغال، مسكن و مسائل سياسي درگير است. مسئله تمام فكر و وقت انسان را مشغول مي‏كند و مانند ابري تيره، بر همه ابعاد زندگي او سايه مي‏افكند و آن را تحت‏الشعاع خود قرار مي‏دهد. البته اهميت اين مسئله نبايد موجب نگراني شديد جوان شود؛ به گونه‏اي كه دچار افت تحصيلي يا كاهش عملكرد فكري و اجتماعي او گردد و يا حتي در بعضي مواقع، از نظر رواني دچار مشكلات و بيماري شود.
    



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:سوال وجواب,مسائل شرعی, :: 8:26 :: توسط : گل یاس

آيا داماد با مادر خانم خودش محرم است ياخير؟ عروس با پدر شوهر خودش چطور؟ آيافردي که ازدواج مي کند با خواهر خانم يابرادرش شوهرش محرم است؟ چرا؟!

» اين مسأله يعني محرميت داماد با مادر زن و عروس با پدر شوهر، براساس صريح آيه 23 سوره نساء است که درباره محارم مي فرمايد: «حرمت عليکم... امهات نسائکم ... و حلائل ابناء کم الذين من اصلابکم و أن تجمعوا بين الاختين...» همان طور که در آيه 31 به عدم لزوم پوشش زينت از ديد پدر شوهر اشاره شده است فقهاء اسلام نيز در اين حکم اتفاق نظر دارند.


اما علت محرميت و عدم آن چيست؟!
محرميت نوعي حکم اعتباري است. البته مبتني بر مصلحت هايي که در جعل اين حکم نهفته است. يکي از آن مصالح ايجاد رابطه اي صميمي و درون قلبي ميان دو نفر که به سبب ايجاد چنين رابطه اي، عموما احتمال سوء نيت و يا خيانت از بين مي رود و از اين رو، دو نفر که با هم محرم هستند مي توانند موهاي سر و يا بدن هم را به شرط صحت نيت و عدم سوء ظن، ببينند.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:سوال و جواب,پرسش مسئل شرعی, :: 8:22 :: توسط : گل یاس

» يك مسأله مبهمي كه هم اكنون در جامعهرايج است مسأله سحر و جادو جنبل است ميخواستم در اين مورد از شما اطلاعاتي رابخواهم و آيا اين موضوع واقعيت دارد كهبا سحر جادو جنبل ديگران ممكن است زندگيگروهي ديگر با اين سحر و جادو از همبپاشد شايعاتي از اين قبيل كه فردي بانوشتن دعا و سحر و انداختن آن به خانهديگران باعث از هم پاشيدن و يا بدبختكردن اهل يا فرد خاص از آن خانه مي شود ويا مي گويند با سحر و جادو بخت يك پسر يادختري را بسته اند آيا اين ها واقعيتدارند اگر واقعيت دارند پس نقش خداونددر تغيير احوال انسان چه مي شود؟

» احتمال اين امر كه كسى با سِحر مانع كار كسى شود، وجود دارد، ولى اين احتمال بسيار ضعيف بوده و بسيارى از موارد ادعا شده خرافه و پوچ است. ولى بزرگ‏ترين موانع اين مسأله چند چيز است:
الف) اعتقاد به اين مسأله كه كسى بخت مرا بسته و ازدواج صورت نخواهد گرفت؛ زيرا با اين پندار و پيشينه ذهنى شخص به گونه‏اى عمل خواهد كرد كه منجر به اختلاف شده و ازدواج صورت نپذيرد. در حقيقت، آدمى آن گونه عمل مى‏ كند كه فكر مى‏ كند؛

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:مسائل شرعی,سوال و جواب شرعی, :: 8:15 :: توسط : گل یاس

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content