هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 



1..نخوردن صبحانه
كسانی كه صبحانه نمی‌خورند قند خونشان به سطح پائینتری افت می‌كند. این امر باعث تامین نامناسب مواد غذائی برای مغز و در نتیجه افت فعالیت مغزی می‌شود.

2. پرخوری
این امر باعث تصلب شرائین (سختی دیواره رگهای) مغز شده و منجر به كاهش قدرت ذهنی می‌شود.

3- دخانیات
این امر باعث كوچك شدن چند برابری مغز و منجر به آلزایمر می‌شود.

4. استفاده زیاد قند و شكر
استفاده زیاد قند و شكر جذب پروتئین و مواد غذائی را متوقف می‌كند و منجر به سوء تغذیه و احتمالا اختلال در رشد مغزی خواهد شد

   



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : جمعه 25 اسفند 1391برچسب:مغز انسان,عوامل آسیب رسانی به مغز, :: 7:13 :: توسط : گل یاس

پژوهشگران: ورزش در کنار برنامه غذايي مناسب مي‌تواند به ميزان قابل توجهي خطر بيماريهاي قلبي را کاهش دهد.

واحد مرکزي خبر به نقل از نشريه لوس انجلس تايمز گزارش داد؛ هفت گام ساده براي کاهش احتمال بيماري‌هاي قلبي و مرگ ناشي از آن وجود دارد که مهمترين آن ورزش و رژيم غذايي است.

پژوهشگران انجمن قلب آمريکا با مطالعه پرونده پزشکي 17 هزار و 820 نفر به اين نتيجه رسيدند که از اين تعداد، تنها دو نفر، اين هفت نکته را رعايت کرده بودند.[چطور قلب کار مي‌کند؟]

محققان معتقدند رعايت اين هفت توصيه ممکن است خطر مرگ درپي بيماري‌هاي قلبي را به نصف کاهش دهد.

پزشکان توصيه مي‌کنند براي حفظ سلامت بهتر است اين هفت توصيه ساده را رعايت کرد:

1. در هفته 150 دقيقه ورزش ملايم يا 75 دقيقه ورزش سنگين

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:قلب,قلب سالم,7راهکار برای قلب سالم, :: 20:29 :: توسط : گل یاس

بسیاری از عوامل باعث چاقی می شوند، یکی از آنها استرس می باشد.

چگونه این امر امکان پذیر است؟


استرس باعث آزاد شدن بسیاری از هورمون ها می شود که بر روی عملکرد بدن اثر می گذارند. عملکرد بدن مشابه این است که ما در مشکلات زیادی غرق شده ایم و احتیاج به کمک داریم. برای دادن اکسیژن به سلول ها، نفس نفس می زنیم. این عامل موجب تغییرات قابل ملاحظه ای در سوخت و ساز بدن می شود و انرژی زیادی را تولید می کند.

اگر مدت ها در همین حالت باقی بمانید، استرس مزمن به وجود آمده است که بر روی سلامتی اثرات مضری دارد و موجب چاقی می شود.

استرس مزمن موجب چاقی می شود

اگر شما چند روز پیاپی مشغول کاری باشید و غذاهای غیر مغذی از قبیل چیپس و به طور کلی تنقلات غذای اصلی شما را تشکیل دهد، این عوامل خود باعث افزایش استرس و مشکلات جدی تر می باشد.

در این متن چند عامل برای جلوگیری از چاقی ناشی از استرس را بیان می کنم:


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:استرس,نقش استرس در چاقی, :: 9:53 :: توسط : گل یاس

خدا درد دندان را نصیب هیچ کس نکند. واقعاً وحشتناک است بخصوص که شب ها تشدید شده و خواب و آرامش را از آدمی سلب می کند. وقتی شب دندانمان درد بگیرد، باید آن را تحمل کنیم تا صبح فرا رسد و خودمان را به دندانپزشک برسانیم تا راه چاره ای برای درد دندانمان پیدا کند.

دندان درد از آن دردهایی است که واقعاً تحمل آن سخت است. در این مقاله سعی می کنم تا علاوه بر تشریح علل ایجاد دندان درد، در مورد نحوه تسکین این درد و راه های درمان آن و همچنین فرق دندان درد با سایر دردها هم صحبتی داشته باشیم. خلاصه هر آنچه در مورد دندان درد وجود دارد را برایتان شرح خواهم داد.

قبل از هر چیز می خواهم توضیحی در مورد علت ایجاد دندان درد برایتان مطرح نمایم .

به تصویر بالا نگاه کنید و روی آن کلیک کنید. این تصویر یک برش طولی از یک دندان آسیاب می باشد که اجزاء مختلف آن را به خوبی نشان می دهد. اتاق پالپ محفظه ای است که عروق و اعصاب دندان در آن واقع شده و یک محیط بسته و استریل است که به بیرون از بدن راهی ندارد و فقط از طریق نوک ریشه با بدن در ارتباط است.


اگر به علت پوسیدگی یا هر علت دیگری اتاق پالپ، به میکروب آلوده شود، باعث ایجاد التهاب در این ناحیه می شود. چون این محفظه بسته است، افزایش حجم ناشی از ایجاد التهاب را با افزایش فشار داخلی دندان پاسخ می دهد؛ به این صورت که فشار داخلی اتاق پالپ به صورت وحشتناکی افزایش پیدا می کند و این امر باعث وارد آمدن فشار شدید به پایانه های عصبی موجود در اتاق پالپ واقع می شود و دندان درد شدیدی ایجاد می کند.


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:دندان,علت دندان درد, :: 9:14 :: توسط : گل یاس

مشکلات دهان و دندان امروزه یکی از رایج ترین مشکلات مردم در سرتاسر جهان است. البته امروزه با پیشرفت وضعیت بهداشت ، میزان فساد و از بین رفتن دندان بسیار کمتر از گذشته است ولی با توجه به نوع تغذیه، عادات غلط و عدم به کارگیری صحیح روش های بهداشتی ، معضلات دندان هنوز هم وجود دارد. در اینجا جناب آقای دکتر یزدانی از دندانپزشکان باتجربه کشور و استاد سابق دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شهید بهشتی به تعدادی از سؤالات در مورد دهان و دندان پاسخ داده اند :
آیا حتی بدون وجود درد و یا عفونت لثه باید دندان عقل را خارج کرد؟

اگر دندان های عقل مزاحمتی نداشته باشند، احتیاج به درآوردنشان نیست. این مزاحمت می تواند به صورت عفونت، درد و یا در موقع رویش فشار به بقیه دندان ها و نامرتب کردن دندان ها باشد ، اگر این مسائل موجود باشد، باید دندان ها درآورده شوند. ولی اگر در دهان جای کافی برای رویش این دندان باشد و دندان عقل به خوبی رویش پیدا کرده و نیمه نهفته باقی نماند، احتیاجی به درآوردن آن نیست.
چرا با وجود مسواک مرتب و استفاده از نخ دندان باز هم دندان ها دچار پوسیدگی می شوند؟

پوسیدگی دندان 4 عامل احتیاج دارد:

1- باید دندان در دهان باشد تا پوسیدگی ایجاد شود.

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:دندان,بهداشت دندان,علل پوسیدگی دندان, :: 9:6 :: توسط : گل یاس

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content