هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 

قیام مقدس امام حسین(ع) دو چهره دارد که بر اساس آن، کارها تقسیم شد: یکى جانبازى، فداکارى و «شهادت»، دیگرى « پیام رسانی». نقش اساسى زنان در وظیفه دوم، تبلور یافت. البته زنان در تربیت رزمندگان و تشویق آنان نیز نقش ایفا کردند؛ اما وظیفه اساسى آنان، «پیام ‏رسانى» بود.

درباره نقش زنان در تبلیغ نهضت حسینى و اسلام، ابتدا دو مقدمه را باید بیان کرد:

1. طبق روایات، تمام کارهاى سیدالشهدا(ع) روى حساب بود و علت این که به رغم آگاهى از خطرات سفر، اهل بیت را همراه خود به کوفه برد، الهامی بود که خود حضرت در پاسخ برادرش محمد حنفیه بیان می کند: «ان الله شاء ان یراهنّ سبایا؛ خداوند چنین خواسته است که آنان (اهل بیت) به اسارت برده شوند. »

در حقیقت امام (ع) با این کار، مبلغان خود را به شهرهاى مختلف و حتى به قلب حکومت دشمن فرستاد و پیام خود را به گوش همگان رساند.

2. در حادثه کربلا، مردان و زنان هر دو مسئولیت و نقش دارند؛ ولى هر یک در مدار خود و بدون خارج شدن از حریم خویش. نقش مردان در حادثه عاشورا جانبازی و شهادت است و نقش و مسئولیت زنان و کودکان و باقی مانده های قافله کربلا پیام رسانی است. پیام رسانی و حراست به خصوص با حضرت زینب(س) بود که از عصر عاشورا به بعد تجلّى پیدا مى‏کند و تمام کارها از این پس به او واگذار مى ‏شود. 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:اهل بیت,علت حضور اهل بیت امام در کربلا, :: 13:35 :: توسط : گل یاس

آزادی از دیدگاه امام حسین(ع)

خداوند انسان را موجودی مختار و آزاد آفریده است و هرگز پذیرش حکومت غیرالهی و غیر دینی را اجازه

نداده است؛ زیرا حاکمیت غیرالهی موجب سلب آزادی و مسئولیت می شود: «لاتکن عبد غیرک و قد جعلک الله حراً».

همچنین این آزادی در همه ساختارهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تجلی می یابد؛ افزون بر آنکه امام حسین(ع) که خود مظهر آزادگی و حریت است، از آزادی تعریف خاصی ارائه نکرده اند؛ اما شاخص های آزادی که ایشان تدوین نموده اند، جامع ترین و گویاترین است که بر اساس آنها می توان مفهوم آزادی و آزادگی را درک نمود.

1. آزادی به معنای نفی سازش با ظلم

فلسفه نهضت عاشورا با نفی حکومت جور و ستم، گره خورده است؛ چه اینکه امام حسین(ع) هر زمان که فرصت می یافت و مردم را نسبت به حکومت جبار و ظالم بنی امیه آگاه می نمود و آزادگی انسان را در پناه عدالت و حکومت عادل می یافت. امام حسین(ع) در پاسخ به «عمر أطرف» که او را دعوت به صلح و سازش با طغیانگر وقت، یزید می نمود، چنین فرمودند: «جد بزرگوارم رسول خدا (ص) به کشته شدنم خبر داده، به خدا قسم هرگز از خویشتن پستی و ذلت نشان نمی دهم".


 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:آزادی,آزادی از دیدگاه امام حسین, :: 13:30 :: توسط : گل یاس

قرآن کریم برای ترسیم ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها، گاه به مقایسه آنان با یکدیگر پرداخته و در قالب تمثیلاتی چند، چهره نیکان و بدان، ابرار و اشرار را در کنار هم و در دو جبهه مخالف ترسیم کرده تا از فطرت‌های سلیم و وجدان‌های بیدار درباره نامساوی بودن آن دو اقرار بگیرد. یکی از این تمثیلات، تمثیل «مۆمن» و «کافر» در قالب مقایسه است.

قرآن برای مرزهای جغرافیایی، نژادی، طبقاتی و مانند آن که انسان‌ها را از یکدیگر جدا می‌کند، اهمیتی قائل نشده و تنها مرز را «ایمان» و «کفر» دانسته و بدین ترتیب جامعه انسانی را به دو گروه «مۆمن» و «کافر» تقسیم کرده است: «أَوَ مَن كَانَ مَیْتًا فَأَحْیَیْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا یَمْشِی بِهِ فِی النَّاسِ كَمَن مَّثَلُهُ فِی الظُّلُمَاتِ لَیْسَ بِخَارِجٍ مِّنْهَا كَذَلِكَ زُیِّنَ لِلْكَافِرِینَ مَا كَانُواْ یَعْمَلُونَ»؛ «آیا كسى كه مرده[دل] بود و زنده‏اش گردانیدیم و براى او نورى پدید آوردیم تا در پرتو آن در میان مردم راه برود، چون كسى است كه گویى گرفتار در تاریكی‌هاست و از آن بیرون‏آمدنى نیست؛ این گونه براى كافران آنچه انجام مى‏دادند، زینت داده شده است»(1)

خداوند در این آیه شریفه افراد گمراه را که با پذیرش حق و ایمان تغییر مسیر داده‌اند، به مرده‌ای تشبیه می‌کند که به اراده و فرمان خدا زنده شده است. از نظر قرآن ایمان، عقیده‌ای خشک و خالی یا الفاظی تشریفاتی نیست؛ بلکه به منزله روحی است که در کالبد بی‌جان افراد بی‌ایمان دمیده می‌شود و برر تمام وجود آنان اثر می‌گذارد.

  



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1391برچسب:مرده ای که زنده شد,مرده ای که به اذن خدا زنده شد, :: 10:19 :: توسط : گل یاس

گوشی‌های موبایلی که به صورت قاچاق وارد کشور شده و رجیستر نمی‌شود، معمولا در حین استفاده مشکل‌ساز خواهند بود؛ هنگ می‌کنند، به‌روز نمی‌شوند، با بعضی برنامه‌ها بخصوص فارسی‌سازها مشکل دارند و سایر مشکلاتی که کاربر را کلافه می‎کند.
برای اطمینان از اصل بودن گوشی موبایل، می‌توان به این راه‌ها متوسل شد:

1-کد معروف ستاره نامبر صفر شش نامبر (#06#*) را شماره‌گیری کنید. سریال مادربرد گوشی یا imei روی نمایشگر ظاهر می‌شود. اگر این سریال با بارکد روی کارتن یا باتری مطابقت داشت، احتمالاً گوشی مورد نظر اصل است (برخی قاچاقچیان بارکدهای تقلبی روی کارتن می‌چسبانند. این گوشی‌ها به «چنج» یا تغییریافته مشهور است و به همین سبب نمی‌توان چنین کاری را راهی مطمئن برای تشخیص اصالت گوشی دانست).

2-مستقیماً به سایت‌های تحلیل و تشخیص جهانی در وب بروید. به عنوان نمونه، نشانی اینترنتی یکی از این سایت‌ها www.numberingplans.com است. در این وبگاه، با کلیک روی عبارت «ابزار تجزیه و تحلیل شماره» یا number analysis tools و ورود به صفحه بعدی، شماره سریالی را که از طریق شماره‌گیری کد #06#* روی نمایشگر گوشی ظاهر شده، در قسمت imei number analysis وارد کنید. مشخصات گوشی از جمله کشور سازنده، کارخانه، مدل و... برابر دیدگانتان خواهد بود. اگر این مشخصات با گوشی مورد نظر همخوانی داشت، مطمئن باشید یک گوشی اصلی، چنج یا قاچاق‌ نشده را در دست دارید
 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:اصل بودن گوشی,تشخیص اصل بودن گوشی, :: 22:12 :: توسط : گل یاس



مستحب است كه نمازهاى واجب مخصوصا نمازهاى يوميه را به جماعت بخوانند و در نماز صبح ، مغرب و عشا، براى همسايه مسجد و كسى كه صداى اذان را مى شنود بيشتر سفارش شده است .
در روايتى آمده است كه اگر يك نفر به امام جماعت اقتدا كند ، هر ركعت از نماز آنان ثواب صد و پنجاه نماز و اگر دو نفر اقتدا كنند ، هر ركعتى ثواب ششصد نماز دارد و هر چه بيشتر شوند ، ثواب نمازشان بيشتر مى شود تا به ده نفر برسند ، عده آنان كه از ده گذشت اگر تمام آسمانها كاغذ و درياها مركب و درختها قلم و جن و انس و ملائكه نويسنده شوند ، نمى توانند ثواب يك ركعت آن را بنويسند .

در اينجا بعضى از آداب نماز جماعت را متذكر مى شويم :

1. مستحب است كه انسان صبر كند تا نماز را به جماعت بخواند و نماز جماعت از نماز اول وقت كه فرادى (تنها) خوانده شود بهتر است . همچنين نماز جماعتى را كه مختصر بخوانند از نماز فرادى كه آن را طول بدهند ، بهتر مى باشد .

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:نماز جماعت,فضیلت نماز جماعت, :: 13:55 :: توسط : گل یاس

چی می شد اگه ...

چی می شد اگه خدا امروز وقت نداشت به ما برکت بده ، چرا که ما وقت نکردیم دیروز از او تشکر کنیم . چی می شد اگه خدا فردا دیگه ما را هدایت نمی کرد ، چون امروز اطاعتش نکردیم . چی می شد اگه خدا امروز با ما همراه نبود ، چرا که دیروز قادر به درکش نبودیم . چی می شد اگه دیگه شکوفا شدن گلی را نمی دیدیم ، چرا که وقتی خدا بارون فرستاده بود گله کردیم و شکر نکردیم . چی می شد اگه خدا عشق و مراقبتش را از ما دریغ می کرد ، چرا که ما از محبت ورزیدن به دیگران دریغ کردیم .



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:خدا,جستجوی خدا,خدا کجاست؟, :: 13:42 :: توسط : گل یاس


1- اطلاعت از خدا و رسول .
2- بهشتیان با کسانی هستند که خداوند به ایشان نعمت داده و انعام نموده است، یعنی پیامبران و صدیقان و شهدا و صالحان . (نساء69)
3- جهاد با مال و جان در راه خدا . (توبه 88)
4- مهاجرت در راه خدا . (توبه 100)
5- شهادت در راه خدا . (توبه 111)
6- توبه کنندگان از گناه .
7- عبادت کنندگان .
8- حمد و سپاس و ستایش کنندگان الهی .
9- رکوع کنندگان.
10- سجده کنندگان .

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:صفات بهشتیان,صفات و ویژگی های بهشتیان, :: 13:35 :: توسط : گل یاس

تقدیم به تمام مادران عزیز و دلسوز ومهربان
 

 
اگــــر مادر نباشـــد زنــــــدگي نيست

به خـــورشيـــد فلك تابنــــدگي نيست

خدا عشق است و مادر كعبه‌ي عشق

به آنان بنـــــدگي ، شــرمندگي نيست

 
داستانی از عشق یک مادر فداکار

« چند سال پيش در يک روز گرم تابستان پسر کوچکي با عجله لباس‌هايش را درآورد و خنده‌کنان داخل درياچه شيرجه رفت . مادرش از پنجره نگاهش مي‌کرد و از شادي کودکش لذت مي‌برد . مادر ناگهان تمساحي را ديد که به سوي فرزندش شنا مي‌کند. مادر وحشت‌زده به سمت درياچه دويد و با فرياد پسرش را صدا زد. پسر سرش را 

 



 ادامه مطلب...

ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:مادر,پدر,پدر و مادر,احترام به پدر و مادر,احترام به پدر ومادر از دیدگاه قرآن, :: 7:50 :: توسط : گل یاس



آدما خیلی عجیبند...

فقط کافیه چیزی رو از خدا بخواهند

فکر میکنند سریع باید به آرزوشون برسن

وقتی خدا چیزی رو بخواد بده نعمته و اگر هم نده حکمته ..

پس چه خوبه اگه از خدا چیزی رو خواستیم ،بهمون نداد ، ناراحت نشیم ....

شاید این همون حکمت ست
 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, :: 16:47 :: توسط : گل یاس





صبر میکنم تا معنی حجاب و چادرش را بداند ..

اما انگار چادر مانند یک ملافه ی سیاه خسته کننده برای اوست ...

هر جایی که برای او خسته کننده میشود کنار میگذارد ..



ازم پرسید : ( مگر چادر چه چیز خوبی دارد ؟؟؟؟)

و من ...

این بار با جواب های زیاد ...

فقط مشکل این بود که نمیدانستم از کجا شروع کنم ..



....

-رنگ چادرت رنگ عظمت وابهت است. ← آیا نمیبینی که رنگ پرده خانه خدا مشکی ست ؟؟؟

-رنگ چادرت رنگ آرامش است .←آسمان در شب زیباست و آرامش دهنده ...

-رنگ چادرت رنگ اقتدار است.←به همین دلیل در ورزشگاه های رزمی بالاترین درجه کمربند مشکی ست ..

-گوهری باش ولی در صدف و پوشیده..

-حجاب خار است اما خاری است به چشم بیگانه و هر گلی که خار نداشته باشد زود چیده و نابود میشود ..

-مشکی یعنی شیک بودن .← به همین دلیل لباس های مجلسی شیک مشکی اند و گاهی اوقات کت و شلوار دامادی ...

.....

دوباره چادرش را سر میکند ..

بدون حکمت و بدون فلسفه !!

-----------------------------------------------------------------------------

پ.ن : از خیلی هاتون شنیده بودم که مشکی رنگ عشقه ...

چادر هم مشکی و هم عشق ..



اما این بار "عشق به خدا "...
 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, :: 16:38 :: توسط : گل یاس





شاکی از سختی و رنج این دنیا نباشیم ..

شاکی از رسم این دنیا نباشیم ..

نه !

هیچ وقت خدا بد ما رو نمیخواد ..

هیچ وقت ..

تا حالا به این فکر کردیم که سخت ترین نقش یک فیلم رو به بهترین بازیگر میدن تا بتونه خوب از پسش در بیاد ...

خدا هم سختی دنیا رو به ما داده چون ..

تو بهترین بنده ی خدائی که تو زندگیت سختی داری ..

بوی خدا همه جای زندگیمون پخشه ...

کافیه احساسش کنیم..

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پ.ن : راز یک زندگی زیبا این است:

که امروز با  خدا  گام برداری و برای فردا به او اعتماد داشته باشی . .
 


ارسال شده در تاریخ : شنبه 19 اسفند 1391برچسب:, :: 16:33 :: توسط : گل یاس
درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

Alternative content