ورزش کردن در صبح زود بهتر است
 
هیئت رهروان بصیر حسینی آبینه
اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ‏ خدایا باش براى ولى خود الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى‏ ابآئِهِ، فى‏ حضرت حجت فرزند امام حسن عسكرى درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در هذِهِ السَّاعَةِ، وَفى‏ كُلِّ ساعَةٍ، وَلِیّاً وَحافِظاً، وَقآئِداً وَناصِراً، وَدَلیلاً این ساعت و در هر ساعت یار و مددكار و نگهبان و رهبر و یاور و راهنما وَعَیْناً، حَتّى‏ تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً، وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً و دیده‏ بان تا او را از روى میل و رغبت مردم در روى زمین سكونت دهى و بهره‏ مندش سازى زمانى دراز
 
 

فواید مربوط به نرمش های روزانه فقط به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی خلاصه نمی‌شود، بلکه با تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث بالا رفتن سطح بهداشت روانی، بهبود کیفیت عمر را به دنبال خواهد داشت


ب- دومین مزیت انجام تمرینات صبح زود، آثاراین ورزش ها است. وقتی تمرینات ورزشی قلبی-عروقی را انجام می دهید، نه فقط چربی می سوزانید، بلکه همچنان پس از اتمام تمرینات نیز چربی می سوزانید. چرا؟ چون تمرینات شدید، متابولیسم بدن را حتی برای ساعت ها پس از تمام شدن ورزش بالا نگه می دارند.


اگر تمرینات را هنگام شب انجام دهید، در طی تمرین چربی می سوزانید، اما از مزیت دوم دیگر بهره ای نخواهید برد، چون وقتی به خواب می روید، متابولیسم بدنتان سریعا پایین می آید. سوزاندن چربی فقط دلیل انجام تمرینات در صبح زود نیست.



ج- سومین مزیت انجام تمرینات صبح زود، اشتیاق و انرژی است که همه ی روز با شما می ماند. هر چه تمرین تان دشوارتر باشد، میزان این انرژی و شور و شوق به دست آمده هم بیشتر خواهد شد.

ممکن است صبح زود از خواب بیدار شدن برایتان دشوار باشد، اما همیشه نتیجه‌ی کارهای سختی را که به اتمام رسانده اید، به خاطر دارید. چقدر برایتان شیرین و عالی بوده است.

همیشه نتایجی را که از انجام ورزش در صبح زود، به دست می آورید، در ذهن نگه دارید. کم کم این مسئله برایتان به صورت عادت درخواهد آمد و دیگر دشواری روزهای اول را نخواهید داشت.

ثابت شده است که نرمش های مداوم روزانه موجب کاهش اضطراب، افسردگی، تعدیل میزان استرس و حتی تغییرات شخصیتی (پیدایش دید مثبت تری نسبت به زندگی) می شود


فواید مربوط به نرمش های روزانه فقط به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی خلاصه نمی‌شود، بلکه با تقویت سیستم ایمنی بدن، باعث بالا رفتن سطح بهداشت روانی، بهبود کیفیت عمر را به دنبال خواهد داشت.




انجام چند حرکت ساده و منظم، آن هم در چند دقیقه، بدن را در مقابل عوارض جسمی زیادی مصون می دارد.

یک برنامه ورزشی مناسب، چگونگی تناوب و تکرار تمرینات، شدت تمرینات و در نهایت مدت زمان اجرای تمرینات را در بر می گیرد:

1- تناوب تمرینات حداقل 5 روز در هفته.

2- شدت تمرینات به قدری که فرد به نفس نفس زدن بیفتد. این به آن معناست که تعداد ضربان قلب شما حداقل به 60 درصد حداکثر ضربان قلبتان افزایش یافته است.

3- مدت اجرای تمرینات، حداقل تا 10 دقیقه باشد تا برای بدن مفید واقع شود.



نرمش بدنی مداوم باعث انبساط خاطر و شادابی می شود. بیشتر افسردگی ها در کودکان در دوران ابتدایی و در نوجوانان در دوره راهنمایی و دبیرستان است. این افسردگی ها بیشتر زاییده حوادث نامطلوب زندگی است که معمولا نیاز به دارو و درمان ندارند و اگر عوامل ایجاد کننده آن برطرف شوند، خود به خود درمان می شوند.



تمرینات بدنی و ورزش یکی از راه های علاج و تسکین فشارهای روانی است. از آن جا که فشارهای روانی می توانند باعث بروز خستگی شوند، تمرینات بدنی موجب بالارفتن قدرت عضلانی می شوند و خون بیشتری درآن ها جریان می یابد و از میزان خستگی و دردهای عضلانی ناشی از فشارهای روانی می کاهد.



همچنین تمرینات بدنی با افزایش سطح آندروفین خون موجب بالا رفتن نشاط و شادابی در افراد می‌شوند. بنابراین دانش آموزان قابلیت های بیشتری برای فائق آمدن بر مشکلات روانی را پیدا می‌کنند. دانش آموزانی که اقدام به فعالیت بدنی منظم می‌کنند، هدفمند و امیدوار شده و تغییرات زیادی را در اهداف زندگی خود به وجود می‌آورند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:ورزش,ورزش در صبح, :: 9:45 :: توسط : گل یاس

درباره وبلاگ
به وبلاگ خودتان خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هیأت رهروان بصیر حسینی آبینه و آدرس abnieh313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 397
بازدید کل : 28356
تعداد مطالب : 403
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1